Wpis z mikrobloga

Mam interfejs OBD2 na Bluetooth taki jak na obrazku, podłączam w Renault Megane 2 2005r. Na desce rozdzielczej nie świeci się żadna kontrolka check engine ani nic takiego. Gdy łączę się telefonem (Android) przez apkę Torque Lite, również nie pokazuje błędów, ale gdy połączę się przez Car Scanner pokazuje mi błąd sondy lambda (P0141 Heated Oxygen sensor 2, bank 1 - przed katalizatorem). Dodam, że w zeszłym roku wymieniałem sondę lambda za katem (wtedy świecił się check).
Czy to znaczy, że Car Scanner jest do dupy? Czy się tym przejmować? Jakie polecacie apki płatne/bezpłatne na Androida do OBD2? UI w Torque lite jest tragiczny.
#samochody #motoryzacja #mechanika #mechanikasamochodowa #renault #obd2 #android
NieBendePrasowac - Mam interfejs OBD2 na Bluetooth taki jak na obrazku, podłączam w R...

źródło: comment_1630051440XJnKQnmgpZxPaT5AwjRrm3.jpg

Pobierz
  • 20
@Mroczna_Pyra: Brałem to pod uwagę i miałoby to sens gdyby błąd wskazywał na sondę za katem (którą wymieniłem), ale teraz pokazuje na sondę przed katem, dodatkowo status jest "[...] usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy". Tak jakby przez jakiś czas nie działała, ale potem sama z siebie zaczęła.
Do tego, dlaczego w jednej aplikacji to widać a w drugiej już nie?
@NieBendePrasowac: to ci powiem lepszy numer kilku mechaników różnymi komputerami skandowało i kasowało błędy w s-maxie ale dopiero ja z interfejsem dedykowanym pod forda odczytałem błędy i mogłem je skasować oraz miałem informacje przy jakim przebiegu i jakiej fazie pracy błąd występował
@NieBendePrasowac: U mnie np żadna z tych kostek w ogóle nie łączyła się ze sterownikiem. Nawet markowe programy i urządzenia za grube tysiące z niektórymi modelami sobie radzą lepiej niż inne.

Dopiero jak kupiłem na ali klona opcoma - interfejs do opli + program na kompa to mogłem cokolwiek zrobić.
@NieBendePrasowac: prosta zasada jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Urządzenia typu tech 2 potrafią dużo zrobić ale czasami może się okazać że czegoś nie może zrobić a zrobi to podróba z Ali jeżeli nie zmienisz samochodu co miesiąc to chyba bym poszedł w dedykowane urządzenie a nie uniwersalne ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@ZimnyLech90: u mnie klon UCDS plus myk żeby działał Forscan
@NieBendePrasowac: ja chciałem przez aplikacje Carista odblokować ukryte funkcje, no i kupiłem za 10 zl z allegro i nie działalo, potem wyczytałem że musi mieć jakiś tam chip oryginalny, no i znalazłem taki za 40 zl i działa elegancko, aplikacja płatna ale można pobrać zhakowaną
@NieBendePrasowac: Do Reno polecam orginalnego clipa albo kostka którą masz+pyrena/pyclipa(moge na pw podesłać). Chociaż nie jestem pewien czy ta kostka wszystkie moduły znajdzie, jak nie to obd z układem PIC18F25K80 co Mirek wyżej podesłał na pewno będzie ok.
Uniwersalne programy i interfejsy to cię w pole wyprowadzą.
@Malowniczys: @piotrlos: @Dejwi996: wiem, że odgrzewam temat ale na dobrą sprawę, po jakiego wuja było instalować obowiązkowo interfejs OBD2 we wszystkich autach jak i tak poszczególne marki wymagają swoich urządzeń i aplikacji, które (poza podróbami i zhakowanymi aplikacjami) sporo kosztują?
Chciałem wykorzystać mój ELM przy kupnie "nowego" auta używanego, do wstępnej diagnostyki. Wychodzi na to, że musiałbym dla każdej interesującej mnie marki kupić osobny interfejs. Albo i tak zawsze
@NieBendePrasowac: bo to nie miało być dla przeciętnego człowieka ale dla warsztatów i serwisantów. Podstawowe rzeczy zrobisz chińskim ELM ale głupotą by było żeby miras z kabelkiem za 50 zł mógł ingerować w systemy samochodu.