Siemano. Wczoraj formatowałem laptocza Lenovo Y700 - wszystkie dyski (magazyn HDD, systemowy SSD) do zera. Po ukończeniu instalacji i automatycznym ponownym uruchomieniu urządzenia wywaliło najpierw szary ekran, następnie artefakty, po czym komputer znowu się zrestartował i tak w kółko.
Spróbowałem uruchomić system przechodząc przez UEFI - wszystko bez problemowo. Dokończyłem konfigurację przy pierwszym uruchomieniu. Zmieniłem w UEFI, aby bootował od razu z dysku, nie wchodząc do Leagcy Support. Uruchomiłem ponownie komputer - wyrzuca błąd (patrz zdjęcie).
Z wymienionych propozycji dalszego działania, działało tylko Esc - przejście do UEFI. Uruchomiłem ponownie system poprzez wejście z UEFI - ponownie wszystko bez problemu. Zmieniłem w UEFI na uruchamianie poprzez przejście przez Legacy Support - działa. Niby jest okej, jednak denerwuje mnie to włączanie się systemu poprzez przejście przez Legacy Support. Wcześniej komputer odpalał w kilka sekund, teraz trwa to nawet kilkadziesiąt. Ktoś coś?
@wojciet: Dzięki! Wrócę do domu to spróbuję jeszcze raz. Rozumiem, że z linku poniżej, w kroku pierwszym na zdjęciu drugim zostawić UEFI tak? (Boot -> Boot Mode -> UEFI/Legacy Support wejść przez F12 do Boot Menu i dalej cała instalacja tak samo?
Spróbowałem uruchomić system przechodząc przez UEFI - wszystko bez problemowo. Dokończyłem konfigurację przy pierwszym uruchomieniu. Zmieniłem w UEFI, aby bootował od razu z dysku, nie wchodząc do Leagcy Support. Uruchomiłem ponownie komputer - wyrzuca błąd (patrz zdjęcie).
Z wymienionych propozycji dalszego działania, działało tylko Esc - przejście do UEFI. Uruchomiłem ponownie system poprzez wejście z UEFI - ponownie wszystko bez problemu. Zmieniłem w UEFI na uruchamianie poprzez przejście przez Legacy Support - działa. Niby jest okej, jednak denerwuje mnie to włączanie się systemu poprzez przejście przez Legacy Support. Wcześniej komputer odpalał w kilka sekund, teraz trwa to nawet kilkadziesiąt. Ktoś coś?
#windows #windows10 #systemyoperacyjne #technologia #informatyka #komputery
https://support.lenovo.com/ni/pl/solutions/ht500207