Wpis z mikrobloga

@mirko90: Nie wiem czy pytasz serio czy chcesz tylko pożartować, ale odpowiem.

Ja się boję hybryd. Nie samych aut, tylko tego co mają pod podłogą. Zdaję sobię sprawę jaka tam drzemie moc. Wystarczy uszkodzić lub przegrzać ogniwa i robi się nieciekawie. Tak wiem - przypadki marginalne. To prawda. Ale ja nie chciałbym być tym marginalnym przypadkiem. W zwykłej spalinówce nie ma takiego zagrożenia. Jasne - też może być pożar, ale taki
Przy rozszczelnieniu zbiornika paliwa i gorącym wydechem pod nim to nie bardzo uda Ci się uciec, tylko #!$%@? po prostu


@Znawca_Bigosu: szansa na taką historię jest zerowa bo wielokrotnie udowadniano że nawet wysadzenie zbiornika paliwa w powietrze nie spowoduje wybuchu zawartego w nim paliwa
@Znawca_Bigosu: Mogę się mylić, ale raczej niewiele było sytuacji w której dochodziło do wybuchu zbiornika i śmierci pasażerów. Do pożaru już tak - i bardzo szybko pożar paliwa obejmie cały samochód, ale raczej zdążyłbyś wysiąść i np. wyciągnąć dzieciaki z auta.

Co więcej - jakoś miesiąc czy dwa miesiące temu jadąc trasą widziałem doszczętnie spalony samochód (już ugaszony) i kierowcy ponoć nic się nie stało - zdążył się zatrzymać i wyjść
@Distrust samych hybryd pod tym względem o ktorym piszesz bym sie nie bał, zapewne są to bardzo rzadkie przypadki. Ogniw w hybrydach nie jest az tak dużo, a przy jezdzie po miescie jest to na pewno oszczędność.

Co do wodorowych aut to tez w takim razie powineneś się ich bać, przecież też będą miały podobna ilość ogniw (moze nie aż z takim zapasem energii) co właśnie auta hybrydowe, ale myślę ze bedzie
@mirko90: Trudno mieć pewność czy rzadkie przypadki bo robią co mogą żeby zamieść sprawę pod dywan. Weźmy jako przykład temat z górczewskiej - czy gdzieś podano publicznie do wiadomości jaki to samochód i z jakiej przyczyny się zapalił? Bo z różnych komentarzy w necie wynika, że hybryda i prawdopodobnie Kia Niro. Skalę zniszczeń znamy. Trudno mi sobie wyobrazić by spalinówka dokonała takich zniszczeń. Paliwo dość szybko się spali i pożar zacznie
@mirko90:

Nie podoba mi się koncepcja śmiecenia zużytymi bateriami. Niewolnicza praca, w tym dzieci, w celu pozyskania rzadkich materiałów do ich produkcji też nie za bardzo.
@Znawca_Bigosu: To prawda. Przy czym auto spalinowe raczej samo z siebie się nie zapali na postoju czy podczas "ładowania" (tankowania). Natomiast hybrydy już potrafią zrobić psikusa. Cała heca polega na tym, że w spalinówce możemy zadbać o różne rzeczy. Na baterię nie mamy żadnego wpływu - wszystko jest zabudowane. Nie jesteś w stanie zauważyć, że coś się z nią dzieje niedobrego.

Po prostu w hybrydzie widzę nieco więcej minusów niż przy
@Znawca_Bigosu: W ogóle odpowiadając w tym wątku liczyłem, że więcej osób się wypowie, ale może to była zbyt późna godzina i piątek :-) Szkoda bo przydałaby się większa dyskusja.

Jestem ciekaw czemu ludzie kupują hybrydy - czy nie mają obaw o swoje bezpieczeństwo bo ogólnie mają je w nosie czy może rzeczywiście nie ma się czego bać, a ja #!$%@?ę głupoty ¯\_(ツ)_/¯
@Jin: o jakim śmieceniu mówimy, jeżeli nawet zużyty pakiet baterii jest na tyle cenny, że opłaca się go sprzedać? To nie deska rozdzielcza od citroena, żeby w rowach lądowało.

Janusze odzyskują nawet nie swoje katalizatory, jeśli mają z tego hajs ( ͡ ͜ʖ ͡)
@Pangia:

Najmniejszemu zużyciu korozyjnemu podlega rura przednia, gdyż przepływające przez nią spaliny mają wysoką temperaturę dochodzącą do 800 stopni C. Spaliny schładzają się w katalizatorze oraz przepływając przez tłumiki i rury prowadzące, a przy wylocie z układu osiągają temperaturę 200 - 300 stopni.


Temperatura zapłonu ON:

> 55 °C


Temperatura zapłonu benzyny:

>= 44°C
@onionspirit:

Znacznej częsci tego co jest w bateriach nie da się odzyskać, a są to substancje szkodliwe. I trzeba to będzie gdzieś składować. I założę się, że nie będą to superbezpieczne składowiska w państwach rozwiniętych, tylko #!$%@? się to gdzieś w Azji albo Afryce do lasu. Zanieczyszczenia przesiąkną do wód gruntowych i zniszczą całe ekosystemy. Ale plus jest taki, że w miastach na zachodzie będzie troszkę mniej smogu.