Wpis z mikrobloga

Jeżeli Ty @T3R3XD3MAG alb ktokolwiek inny ma wątpliwości co do Nord Stream i ewentualnej blokady portu w Świnoujściu to zapraszam do odpowiedzi podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury - z upoważnienia ministra - na interpelację nr 22057 w sprawie budowy Gazociągu Północnego.

I pozwolę sobie przytoczyć najważniejsze informacje:

Po interwencji rządu polskiego Nord Stream wykonał zagłębienie gazociągu na odcinku 23,6 km w obszarze morza terytorialnego Niemiec, na przecięciu z tzw. zachodnią trasą żeglugową do Świnoujścia, na głębokości 0,5 m pod dnem morskim.


jak i:

Po zagłębieniu gazociągu warunki żeglugowe na trasie zachodniej pozostały w takim samym stanie jak przed budową gazociągu. Obecnie położenie Gazociągu Północnego nie ogranicza ruchu statków do portu w Świnoujściu i Szczecinie o maksymalnym zanurzeniu 13,5 m (tj. największych jednostek, jakie mogą obecnie wpływać do Świnoujścia). Gazociąg nie będzie również zagrażać statkom przewożącym gaz do budowanego w Świnoujściu terminalu LNG.


Temat zachodniego podejścia do portu w Świnoujściu uznaje za zamknięty.

I dajcie sobie spokój z serwisami w stylu wpolityce i podobnymi bo tam prawdy nie znajdziecie. Znajdziecie za to krzykliwe tytułu mające na celu manipulować waszym zdaniem i przyciągać ludzi, którzy są przeciwnikami rządu - nie dla wyższych ideałów, a dla większej liczby odwiedzin ich stron w celu trzepania kasy.

Dziękuje za uwagę.

#nordstream #bezpieczenstwopolski
  • 12
@T3R3XD3MAG: Ja zwyczajnie lubię znać fakty, a nie głośne i krzykliwe, więc popularne, dyrdymały, które koło faktów nawet nie stały. Poza tym uważam, że naciąganie tych faktów lub zwyczajne kłamstwa należy piętnować. To samo zresztą staram się robić z każdą opcją polityczną. PO nie ma pod tym względem u mnie żadnych przywilejów.
@T3R3XD3MAG: Wybiórcza też ma ze sobą problem.

Możliwość pogłębienia północnego toru wodnego istnieje, według tego co mówi MSZ:

W lutym br. strona niemiecka zaproponowała alternatywne rozwiązanie kwestii spornej przez przesunięcie fragmentu północnego toru podejściowego (a nie, jak pisze Kublik, „stworzenie nowego toru do Swinoujścia”) na wschód na wody o głębokości 19 - 20 m, co umożliwiłoby bezpieczne przejście nad gazociągiem jednostek o zanurzeniu do 15 m. Proponowana korekta przebiegu północnego toru