Wpis z mikrobloga

No to lecimy z obiecanym przepisem na własny chleb na zakwasie.
Jeśli chociaż jedna osoba z ponad 500 zawołanych upiecze chleb z mojego przepisu i zarazi się własnymi wypiekami to będzie to już dla mnie osobisty sukces. Wiedzą trzeba się dzielić, szczególnie w tych #!$%@? czasach.

Dodam tylko że jestem totalnym amatorem, chleb piekę od około miesiąca. Cała moja wiedza pochodzi z filmów z youtube ale chleb od pierwszego wypieku wychodzi wyrośnięty i przepyszny. Wiem że na tagu #bojowkapiekarska są kozacy w wypiekach także proszę o wyrozumiałość i wypisanie wszystkiego, co może mi usprawnić wypieki bądź coś, co robię źle.

Przepis podzieliłem na dwie sekcje - ZAKWAS i CHLEB. Postaram się opisać wszystko maksymalnie krótko, jeśli masz jakieś pytania to wal w komentarzu.

Elementy i składniki potrzebne do wypieku chleba:

- Duży szklany słoik
- Drewniana łyżka do mieszania (tutaj nie mam pojęcia czy to mit czy nie aby używać tylko drewnianych mieszadeł ale babcia z filmu na youtube tak kazała i się stosuję ( ͡° ͜ʖ ͡°) )
- Miska
- Keksówki do wypieku
- Termometr spożywczy
- Waga spożywcza

- Mąka, woda, sól ( ͡° ͜ʖ ͡°)

ZAKWAS

Dzień 1 8 rano - do wyparzonego słoja wsypujemy 100 gramów mąki żytniej 2000, zalewamy 100 gramów przegotowanej wody 35 stopni, mieszamy dokładnie, przykrywamy szmatką i odstawiamy w zaciemnione i ciepłe miejsce
Dzień 1 20 wieczorem - odkrywamy szmatkę i całość dokładnie mieszamy, zakrywamy i odstawiamy

Dzień 2 8 rano - wlewamy 100 gramów przegotowanej wody 35 stopni, całość dokładnie mieszamy, dosypujemy 100 gramów mąki żytniej 2000 i dokładnie mieszamy, zakrywamy szmatką i odstawiamy
Dzień 2 20 wieczorem - odkrywamy szmatkę i całość dokładnie mieszamy, zakrywamy i odstawiamy

Dzień 3 8 rano - wlewamy 100 gramów przegotowanej wody 35 stopni, całość dokładnie mieszamy, dosypujemy 100 gramów mąki żytniej 2000 i dokładnie mieszamy, zakrywamy szmatką i odstawiamy