Wpis z mikrobloga

@gnt_1: https://youtu.be/iy12yiBUVf0 polecam bachusa, sam teraz kupil 335i

Dotyczy to wszystkich silników spalinowych produkowanych w XXI wieku.
BMW z silnikiem serii N :
N jak NIE KUPUJ
N jak NIE WIEM
N jak NIEPRZEWIDYWALNY
N jak NIEPEŁNOSPRAWNY
N jak NIEPEŁNOSPRYTNY
N jak NIE ZROBISZ
N jak NIEBEZPIECZEŃSTWO
N jak NIEWIDOMY
N jak NIEMORALNOŚĆ
N jak NIESŁAWA
N jak NAPLET
N jak NASRAJ
N jak NADZIEJA
N jak NABIĆ W BUTELKĘ
N
  • Odpowiedz
@gnt_1: u niego sa 2 odcinki o 335i, podobno ma sie zgadac nawet z matem panewka wiec moze bedzie jakas sekcja, no ale silnik po remoncie wytrzymal 4k chyba a koszty naprawy to jakies 10-20k bez robocizny, czy ile tam liczyl w drugim odcinku calosc, mysle ze warto obejrzec jezeli powaznie sie zastanawiasz
  • Odpowiedz
@gnt_1: elektryczna pompa wody, pompa wysokiego ciśnienia, pizoelektryczne wtryski, nagar, wastegate rattle, układ chłodzenia, wycieki spod pokrywy zaworów, wycieki spod filtra oleju

https://bmwtuning.co/8-most-common-bmw-n54-engine-problems/

N55 jest trochę poprawiony, ale dalej nie idealny. Do dłubania lepszy N54 na dwóch turbinach. Jak się psuje koszta mogą iść w grube tysiące, a i tak na ładne 335i w m-paku to tak 70k w Polsce można szukać. Te za 40k na otomoto to śmiecie
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@tcno: ale on chyba kupił jakiś #!$%@? bo ja celuje w jakiś w miarę zadbany silnik xd

  • Odpowiedz
@gnt_1: no tak, ale z perspektywy mechanika jakie to sa koszta a co dla kogos jezeli sam nie dlubie przy autach, sam kiedys myslalem o 335i ale przy takich kosztach a moich zarobkach to strzal w kolano ¯_(ツ)_/¯ nie wiem jak to wyglada z Twojej perspektywy, jezeli masz kase to na pewno auto da duzo frajdy, ale jak chcesz miec daily ktore moze #!$%@? na +10k kwote to srednio raczej
  • Odpowiedz
@gnt_1: u mnie pękło luźno 10k w rok, a nic silnikowo większego się nie popsuło, ani specjalnie nie dłubałem

Część rzeczy zrobisz sam, część tylko dobrze wyposażony warsztat

To jest super auto dające masę frajdy, silnik bardzo fajnie się dłubie na dowolne moce - ale trzeba być świadomym kosztów utrzymania. Z konkurencji dużo "rozsądniejszym" autem jest S4 B8. W 3.0TFSI jest dużo mniej słabych punktów, ale i auto nudniejsze ( ͡
  • Odpowiedz
@tcno: Generalnie nie znam jego twórczości, nie znam go też jako mechanika. Któregoś dnia rzuciły mi się w oczy filmiki, obejrzałem je, i wychodzi na to silnik jest po drugim remoncie. Raz obróciło panewkę, został naprawiony, przejeździł 10 tys km, i padła znów panewka. Kupił taki, zrobił wydał 10 tys zł na graty i znów panewka po 4 tysiącach km.

To raczej nie jest wina silnika, jako konstrukcji, tylko zapewne dwa
  • Odpowiedz
@Atreyu: ogolnie ja liczę że jest jakiś moment w którym auto jest "zrobione" i nie spieprzy sie nagle wszystko xd jakieś naprawy mogą być, byle nie wszystko na raz
  • Odpowiedz
@gnt_1: panewki, zatarcia, czy upg to rzadkość w tych silnikach

Natomiast wastegate rattle jest chyba w każdym N54, elektryczna (droga) pompa wody w każdym prędzej czy później, wtryski też z przebiegiem, wycieki też chyba w każdym

Nie jest to ani bezstresowe auto, ani bezawaryjne
  • Odpowiedz