Wpis z mikrobloga

Mireczki, mój numer 1 emigracyjnyo-pracowych cringe'ów nastapił wczoraj:

Tło historii:
Jakieś trzy miesiące temu z hakiem zarejestrował sie na wypoku pewien koleś, 3 lata po studiach - powiedzmy, że ze ściany wschodniej - aby się ze mną skontaktować - gdzieś mu mignęło, że doradzam inżynierom co i jak w UK, sprawdzę poprawność CV etc. Koleś mega kumaty więc z chęcią pomogłem.

Facet był jedynym automatykiem (bo drugi uciekł rok wcześniej) w jakims kilkunasto-osobowym januszexie robiącym maszyny do produkcji / przetwarzania żywności czy coś w tym stylu - nie znam się.

Firma Januszex z kategorii uber-januszex-mikromenadżer : do pracy własny laptop z pirackim softem - bo po co będzie 'prezes' wydawał kasę na licencje, własne narzędzia na uruchomienia, "jak chcesz rekompensatę za paliwo jak jedziesz na uruchomienia to jedź #!$%@? autobusem" - itd. etc. Klimat w pracy w rodzaju "wasz trzeba #!$%@?ć za wszystko, w piździe mam że pracujesz 60h w tygodniu, masz co najwyżej umowę-zlecenie i żebyś nie skakał bo wiedz że mogę cię w każdej chwili #!$%@?ć i się ciesz". Całość zabawy wyceniona na 2700 na rękę. Przepracował tam ponad 3 lata od zakończenia studiów a że korona to od prawie roku zero odpowiedzi w jego regionie. Bez sensu było dla niego szukać lokalnie.

Miał facet szczęście, jednej firmie się trochę spieszyło, dwie rozmowy na skype, piątkowo-sobotnia wizyta na miejscu i po 3 dniach telefon z ofertą pracy - automatyk UR w jakies przetwórni żarcia w Norfolk. Kiedy tylko dostał telefon z ofertą pracy - zamknął laptopa, zabrał kubek z biurka, powiedział 'do widzenia' i tyle go widzieli.

Później musiał zablokować nuber byłego szefa po pierwszym telefonie :'co on sobie #!$%@? myśli z pracy wychodzić' a później było codzienne maile na prywatne konto - na przemian bluzgi, żądania powrotu i obietnice podwyżki.

Akcja właściwa: