Aktywne Wpisy
njdnsjdnjs +7
jak ktos ma was na czarno to dajecie tez w mysl zasady oko za oko?
wfyokyga +45
Jak se dziś szukałem czołguni, to usnąłem przed laptokiem i drzymalem se prawie godzinkę xD Następnym razem poszukam se nowych i możecie w komentarzu napisać, jakie byście chcieli zobaczyć. To tych, na pewno nie dodam
Czołem, kolejna zabawa z raycasterem. Pracuje nad texturowaniem podłogi, niestety na razie straszcie zwolniło :-/
ale tu CIEKAWOSTKA, która mi się pojawiła sama (na zasadzie niby błędu).. Multiplikując podłogę intensywnością która obliczyłam z obległosci od ściany otrzymałem jakby... Raytracing podłogi xD coś jakby ściany się idealnie odbijały w podłodze, całkiem spoko efekt.
Troche mnie martwi to wolne teksturowanie podłogi, a właściwie nie tyle teksturowanie co obliczenia robiące raycasting przez pixele tworzące podłogę, właściwie to teraz zrobił się cześciowo raytracer, bo raytracer castuje przez kazdy pixel.. troche lipa, ale póki co kod nie jest zoptymalizowany to się potem zobaczy, cały myk przy raycasterze polega na tym ze sciany tworzymy przechodząc tylko po ilosći pixeli w poziomie..
Całość robię sobie w WinApi, używam tylko prostych funkcji rysowania do minimapki, a widok z FPS to juz tylko operacje na buforze RGB i wywalanie go na ekran.
Wołam @artikow
Szanuję i plusuje :-}
Pozdrawiam i życzę miłego dnia :-}
- Taki najcześciej cytowany jest ten 4 cześciowy materiał: https://lodev.org/cgtutor/
- Ten też dobry, ale troche inne podejscie chyba troche mniej wydajne: https://permadi.com/1996/05/ray-casting-tutorial-table-of-contents/
- inne rzeczy to np. szukałem wydajnego algorytmu