Wpis z mikrobloga

PzKpfw VI Ausf. H1 "Tiger" nr '822' (dowódca: SS-Oberscharführer Paul Egger) z 8.s.Pz.Kp./SS-Panzer-Regiment 2. Zdjęcie wykonano 1 lutego 1943 r. na dworcu kolejowym w Charkowie

W dniach 1-2 lutego 1943 r. do Charkowa przybyło 10 PzKpfw VI Ausf. H1 "Tiger" oraz 12 PzKpfw III Ausf. M z 8.s.Pz.Kp./SS-Panzer-Regiment 2, które 25 stycznia 1943 r. wyruszyły koleją z Fallingbostel w Niemczech. Jak można zauważyć "Tiger" nr '822' wciąż ma gąsienice transportowe, a wieża skierowana na godzinę trzecią sugeruje, że zaraz zostanie otwarta pokrywa silnika. Na widocznym po prawej Sd.Kfz. 11 można ponadto dostrzec insygnium SS-Panzergrenadier-Division "Das Reich", czyli Wolfsangel. Czołgi "Tiger" z 8.s.Pz.Kp./SS-Panzer-Regiment 2 także miały to oznaczenie (w kolorze żółtym) z tyłu kadłuba, po lewej stronie.

Zapraszam do obserwowania tagu #dookolarzeszy

#dookolarzeszy #iiwojnaswiatowa #historia #ciekawostkihistoryczne #ciekawostki #wojna #niemcy #gruparatowaniapoziomu #czolgi #wojsko
royal_flush - PzKpfw VI Ausf. H1 "Tiger" nr '822' (dowódca: SS-Oberscharführer Paul E...

źródło: comment_1603644941t4hzPO5xyBMQFrNwIxAG5I.jpg

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
@kupczyk: "Czołgi typu PzKpfw VI (SdKfz 181) Tiger Ausf E miały dwa rodzaje gąsienic. Gąsienice służące do transportu o szerokości 520 mm i gąsienice bojowe o szerokości 725 mm. Stosowanie dwóch typów gąsienic było spowodowane następującymi czynnikami: pierwszy to chęć zabezpieczenia gąsienic bojowych przed uszkodzeniami w czasie transportu, drugi to konieczność ograniczenia szerokości czołgu z powodu przekroczenia skrajni kolejowej obowiązującej w Deutsche Reichsbahn. Zwyczajnym widokiem były gąsienice bojowe ułożone przed czołgiem
  • Odpowiedz
@kupczyk: Podczas transportu kolejowego "Tiger I" wyposażony w 725-mm gąsienice bojowe Kgs 63/725/130 był szerszy niż skrajnia kolejowa, więc aby nie zahaczyć nimi, np. w tunelu - wyraźnie zaznaczano, aby na czas transportu zakładać węższe gąsienice 520-mm, czyli Kgs 63/520/130. Jako że wiązało się to ze ściągnięciem zewnętrznego rzędu kół jezdnych oraz oczywiście z czasochłonną zmianą - nierzadko załogi nie stosowały się do tego rozkazu, szczególnie jeżeli transport odbywał się blisko
  • Odpowiedz