Aktywne Wpisy
Xefirex +3
Mireczki jaki kupić samochód żeby podkreślić swój status. Chodzi o to aby faceci się oglądali za tym samochodem jak przejeżdza na ulicy, a dziewczyny same wskakiwały do środka samochodu. Budżet 100-150 tys. zł.
#motoryzacja #mechanikasamochodowa #mechanika #samochody
#motoryzacja #mechanikasamochodowa #mechanika #samochody
VictoriaMA +55
Hej! Jestem Victoria. Od dłuższego czasu pasjonuję się związkami i relacjami damsko-męskimi. Zawsze uwielbiałam pomagać ludziom, więc postanowiłam studiować psychologię. Chociaż zaznaczam, że nie jestem psychoterapeutką.
Zajmując się związkami, zauważyłam, jak trudna jest pozycja mężczyzn w społeczeństwie. Obserwując profile i kanały na YouTube poświęcone męskości, nie mogę nie dostrzec ciężaru i zranienia, które niosą ze sobą mężczyźni. Dobrym tego przykładem są wskaźniki samobójstw. Dlatego postanowiłam stworzyć przestrzeń którą nazwałam Męski Azyl (Ig:
Zajmując się związkami, zauważyłam, jak trudna jest pozycja mężczyzn w społeczeństwie. Obserwując profile i kanały na YouTube poświęcone męskości, nie mogę nie dostrzec ciężaru i zranienia, które niosą ze sobą mężczyźni. Dobrym tego przykładem są wskaźniki samobójstw. Dlatego postanowiłam stworzyć przestrzeń którą nazwałam Męski Azyl (Ig:
Więc zacząłem się nad tym zastanawiać i spójrzmy jak to wygląda: market cap VW to 72 mld eur
Revenues to 256 mld. Ale volkswagen nie sprzedaje aut klientom! Sprzedaje je dilerowi. Możemy więc śmiało założyć że jak revenue VW to 256 mld to revenue dilerów VW jest ciut wyższe (w końcu dodają jakąś marżę). No ale powiedzmy że 5%, daje to 270 mld revenue łącznie dla wszystkich dilerów volkswagena na świecie
A jak to się przekłada na waluację? Ciężko powiedzieć, to co znalazłem to ten artykulik https://www.business-plans.com/auto-dealership-valuation który podaje waluację w zakresie $3,940,000 – $4,700,000 dla dilera aut mającego $13,000,000 revenue.
Idąc tym tropem 270 mld revenue powinno przełożyć się na pi razy drzwi $89b market cap. Więcej niż sam producent! Więc tylko z tego tytułu że Tesla sprzedaje auta bezpośrednio powinna dostawać kosmiczne wzmocnienie do waluacji, ponad x2 względem kogoś kto tylko i wyłącznie produkuje auta. A to tylko 1 z wielu aspektów "vertical integration", Tesla integruje w sobie znacznie więcej biznesów niż tylko projektowanie i składanie auta, produkuje wiele komponentów więc ich wycena porównywana z innymi firmami powinna także zawierać wycenę odpowiednich producentów tych komponentów.
Zapraszam do dyskusji i od razu zaznaczam że nie jestem ekspertem, jak ktoś widzi jakiś oczywisty błąd w rozumowaniu to proszę się podzielić.
Wycena spółki giełdowej to robota na cały etat a i tak ile analityków tyle wycen
@czysty_start: no to tak, ale standardowe i dostępne wskaźniki działają nieźle dla standardowych spółek.
Ale kto wyceniał Amazona na standardowych wskaźnikach temu przeleciały koło nosa jedne z największych zysków ostatniej dekady.
Ogólnie to uważam że unikatowych spółek niemal z definicji nie da się wycenić na podstawie standardowych modeli.
@czysty_start: to byłaby głupota, taki samochód kupią tylko ludzie którzy potrafIą korzystać ze smartfona a dilerzy są od wciskania kitu największym głąbom, dla nich mogłaby być tesla gdyby była 6 razy tańsza