Wpis z mikrobloga

@Flypho: Tak bo inżynierowie w przeciwieństwie do 13latków w internecie nie mają żadnego problemu z konwersją jednostek, a także wiedzą że niektóre z nich mają ogromny sens w nawigacji.

Np. mila morska to jedna sekunda kątowa rozpiętości na kole wielkim kuli ziemskiej. A kilometr to z #!$%@? wzięta odległość która nadaje się do mierzenia płaszczyzn ale juz nie tak dobrze do odległości na kuli.
@Nuggerath:
“In metric, one milliliter of water occupies one cubic centimeter, weighs one gram, and requires one calorie of energy to heat up by one degree centigrade—which is 1 percent of the difference between its freezing point and its boiling point. An amount of hydrogen weighing the same amount has exactly one mole of atoms in it. Whereas in the American system, the answer to ‘How much energy does it take
@Flypho:

Czekaj, czy ty mi chcesz powiedzieć, że całe lotnictwo w roku 2020 posługuje się barbarzyńskim systemem miar godnym człowieka jaskiniowego?


Lotnictwo ma pełno takich zabytkowych prymitywnych rozwiązań. Np. cała komunikacja odbywa się do dziś przez zwykle radio analogowe. Często piloci zagłuszają siebie nawzajem czy komuś w samolocie zatnie się guzik do nadawania i przez jakiś czas cala okolica jest pozbawiona komunikacji.
Np. mila morska to jedna sekunda kątowa rozpiętości na kole wielkim kuli ziemskiej. A kilometr to z #!$%@? wzięta odległość która nadaje się do mierzenia płaszczyzn ale juz nie tak dobrze do odległości na kuli.


@Ogniwo_Paliwowe: ale podział koła na 360 stopni i dalej 60 minut i 60 sekund jest tak samo arbitralny jak kilometry

kilometr to w przybliżeniu 1/10000 ćwiartki koła wielkiego