Wpis z mikrobloga

Witam!
Zastanawiam się nad założeniem sklepu z stroną www na sezon wiosna/lato, który podziałałby max do końca wakacji bo mam ok.100 produktów na sprzedaż za małe kwoty od sztuki (60zł) z czego zarobię ~50zł na sztuce. Nie wiem czy warto to robić, wiem że jest duży popyt bez konkurencji ale jestem zielony w temacie podatków i firmy. Czy może lepiej sprzedawać to przez facebook(prywatnie) bo sklep wiąże się z regulaminem, polityka zwrotów i reklamacji. Jak to wygląda z założeniem firmy na kilka miesięcy, czy w ogóle muszę zakładać, czy można podpiąć pod działalność nierejestrowaną czy mogę odprowadzić sam podatek jak sprzedam część produktów? Z góry bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi!

#podatki #dzialalnoscgospodarcza #firma #ecommerce
  • 6
@sq22: na działalność nierejestrowaną masz coś 1100-1200 zł przychodu, więc za dużo nie zarobisz.

możesz założyć działalność na kilka miesięcy a potem zawiesić. Jeżeli jesteś zatrudniony na pełen etat to koszt prowadzenia działalności to tylko składka zdrowotna ~350 złotych miesięcznie.

Działalność musisz założyć jak przekroczysz ten dochód na działalności nierejestrowanej.
@gustav: dzięki bardzo, wiesz może jak to wygląda z sklepem internetowym, bo z tego co się orientuję to każdy sklep w regulaminie ma ze zarejestrowana spolka NIP i wgl, zwroty reklamacje, a w przypadku dzialanosci nierejstrowanej też jest to konieczne?
@gustav: wiem, że są jeszcze strony typu big cartel, bez tych wszystkich danych ale z dopiskiem ich strony do www, moze to jest alternatywa? Albo allegro choć z tego co wiem to trzeba własną firmę inaczej sprzedajesz na allegro lokalnie
@sq22: wszystkie te serwisy zawsze będą brały znaczną prowizję Twoich zarobków.
Ale często jest tak, że czasami z tymi serwisami od handmade możesz się rozliczać nie mając działalności, np. umowa o dzieło albo inne cuda. Musisz pytać u źródła czyli sprawdzać każdy serwis.