Wpis z mikrobloga

Hej, kupiłem wczoraj auto w #uk i wracam nim na kołach do polski. Jestem teraz na promie, przede mną 1800km jazdy i prawdopodobnie mam uszkodzoną cewkę. Samochód to Opel Insignia A 1.8 + LPG. Auto na wolnych obrotach delikatnie faluje, w trakcie jazdy co jakiś czas świeci się esp i mruga check engine, jak dodam gazu do końca to check znika. Czytałem, że taka jazda może wykończyć katalizator. Spróbuję ogarnąć gdzieś po drodze nową cewkę, ale jak się nie uda to czy macie jakieś rady? Lepiej jechać na benzynie czy LPG? Czytałem, ze niektórzy polecają odłączyć wtrysk

#samochody #motoryzacja #mechanikasamochodowa #opel #insignia
  • 25
@Scabbe: Nic nie dotykaj, spokojnie dojedziesz. A to moze byc milion rzeczy a nie cewka. Jakbys mial mozliwosc to mozesz kompa po drodze podlaczyc. I zrob ze 200 na benzynie.

Nie dotykaj nic i nie dawaj zadnemy pyprakowi po drodze. Katalizatorowi sie nic nie stanie. A nawet jesli to wstawisz zamiennik i elo. A niechcialbys teraz gdzies utknac po drodze.
@Scabbe: Przejedziesz bez problemu. Mogly sie generalnie porozjezdzac mapy mu troche. generalnie jazda na lpg powinna odciazyc samego kata, ale o niego naprawde sie nie martw. Nie za wysokie i nie za niskie obroty i jazda.

Chodzi normlanie na wszystkie gary?
@Scabbe: Z tego co kojarzę to ople to 2000 roku odłączają paliwo z cylindra który nie ma zapłonu. Bo nawet niektóre instalacje LPG jak wykryją brak sygnału na wtryskiwaczu benzynowym to nie pozwolą jechać na LPG. Więc jest szansa że katalizator przeżyje. Kolejna sprawa że jak na obrotach się poprawia to może być problem np. z kompresją.