Wpis z mikrobloga

#mirkowyzwanie
Dostałam zestaw z zadaniem wymyślenia ciekawej lekcji dla tegorocznych pierwszaków w szkołach średnich.
Zadanie pozornie łatwe. Jakby nie patrzeć sama jestem w technikum i wiem, jak ciekawa lekcja mogłaby wyglądać. Szkoda tylko, że dla mnie ciekawa i fajna lekcja dla nich zapewne byłaby godziną, na którą nie warto w ogóle przyjść. A to dlaczego?
Większość znajomych w moim bądź podobnym wieku zauważyło pewien schemat - tegorocznym pierwszakom odwala i to wręcz do przesady. Wiadomo, każdy z nas miał problem z wpasowaniem się w nowe środowisko, ale różnica z tegorocznymi nowymi jest taka, że oni nawet nie chcą myśleć o dostosowaniu się.
W ciągu dwóch miesięcy nauki w mojej szkole pierwszaki zniszczyły 3 nowe monitory z pracowni zawodowych, wykręciły 2 kaloryfery z łazienek, jednego chłopaka pobito, a jednego z autyzmem prześladowano do tego stopnia, że maturzyści musieli zgłosić to nie do wychowawcy, a dyrektora. A to przecież nie wszystko.
Na myśl wpadła mi tylko jedna rzecz - może, gdyby mieli odpowiedniego wychowawcę, to byłoby inaczej. Może gdyby lepiej się poznali, to takich sytuacji by nie było.

Lekcja z wychowawcą - sposobność do poznania nauczyciela, który będzie najbliżej ciebie przez następne 4/5 lat. Człowiek, który powinien być ci przyjacielem, ale też szefem.
Gdybym była wychowawczynią klas pierwszych, zapewne zabrałabym ich na wycieczkę po szkole i okolicy, żeby lepiej poznali swoje otoczenie. Wrzesień jest jeszcze ciepły, więc żal byłoby nie wykorzystać kilkunastu ostatnich dni luzu i gorąca. Może spacer na lody?