Wpis z mikrobloga

Planuję zakup Saaba i potrzebuję paru rad/odpowiedzi.
Budżet to 15k (za sam samochód, bez opłat itp.), ewentualnie mogę naciągnąć do 17-18, ale to w drodze wyjątku za naprawdę zadbaną sztukę, bez wkładu na start (mam ~20k, ale podchodzę do tego realnie, więc 5-6k idzie na serwis i opłaty).

Celuję raczej w 9-3 II gen przed liftem. Silnik obojętny, byle benzyna, fajnie, jak byłaby z LPG.

Jak jest z automatami w tych modelach? Można brać, czy lepiej nie? Na co zwracać uwagę przy zakupie? Jakieś częste lub drogie usterki?

No i w sumie kluczowe pytanie, czy w tych pieniądzach jest realny sens szukać takiego Saaba? Z tego co widzę po otomoto, to one latają w przedziale 13-17k (pomijam sztuki za 5 i 25k), więc można pomyśleć, że tak, ale czy słusznie? Jak te autka zniosły próbę czasu, nie będą się sypać w oczach?

Jeżeli tak, to czego mogę oczekiwać w takiej cenie? Jakiś czas temu jedna z osób (która poleciła mi tag #wykopsaabclub (pozdrawiam!)) pisała, żeby raczej celować w wolnossące 1.8. Prawdę mówiąc, silnik mi obojętny, bardziej zależałoby mi na automacie. Wersja wyposażenia też obojętna (wiadomo, Aero na propsie, ale podchodzę do tego realnie, więc nie oczekuję fajerwerków.)

Chciałbym opinie ludzi, którzy się znają, bo jednak przeczytać info w internecie też potrafię ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ps. Czy ktoś korzystał z usług Dobroskoku? Dobre opinie są faktycznie realne, czy to typowi polscy handlarze?

#saab #wykopsaabclub
  • 10
Jak jest z automatami w tych modelach? Można brać, czy lepiej nie? Na co zwracać uwagę przy zakupie?


@Requiescant: brać, komfort między automatem (nawet tak starym), a manualem to dwa różne światy.

Przy zakupie sprawdzić czy nie przeciąga biegów, czy na postoju nie szarpie przy zmianie z N na D i na R, spytać kiedy (czy kiedykolwiek?) był wymieniany olej. Jeśli nie, lub jeśli był dawno to samemu wymienić i tyle.
@Atreyu:

brać, komfort między automatem (nawet tak starym), a manualem to dwa różne światy.


Doskonale wiem, stąd bardziej celuję w automat, niż silnik :D

1.8i to 1.8. Za to 1.8t/2.0t/2.0T to 2.0.


Tak wiem, pomyliłem całkowicie pojemności.

Zdecydowanie nie warto brać 1.8i, jest za słaby do tego auta. Tym bardziej w automacie. Za to diesle 1.9 są bardzo fajne jeśli sporo jeździsz


Domyślam się, ale jeżeli piszesz, że w takiej cenie
@Requiescant: mam na sprzedaż automata jak coś, bez słupka silnika bo właśnie zarżnąłem i stoi u mechanika na placu. Z popularncyh usterek to lecą zamki w drzwiach, tzn. często gęsto z centralnego nie zamyka losowych drzwi, u siebie najczęściej zamykam z grota. Z pierdół jeszcze często widzę, że wyciera się samoczynnie emblemat na klapie bagażnika, padają maty grzewcze, lubi się świecić check engine nawet jak jest wszystko ok. Blacha tam była
@Requiescant: jeżeli chodzi o rdzę, to tylko tylne nadkola czasami. U siebie je robiłem i widziałem na mieście już kilka w podobnej sytuacji, ale bez tragedii.

Jeżeli przeszkadza ci skrzypienie plastików w samochodach to daruj sobie, serio xD Żadne auto które miałem tak nie skrzypiało w środku, ale mi akurat to nie przeszkadza.

W tej cenie poszukaj sobie najsłabszej benzyny w turbo, 1.8t. 150KM w serii idzie jako tako, a stosunkowo
@zolcix: Na prawdę jest taki problem z częściami, że trzeba szukać po grupach? Mechanicy nie mają ich w hurtowniach, czy są za drogie?

Jak w ogóle jest z serwisem Saaba? Z reguły jest spoko i większość mechaników się nim zajmie, czy raczej jest problematyczny? Dalej zastanawiam się nad kupnem i szukam plusów i minusów.
@Requiescant: zależy jakich części potrzeba, problem z saabem jest taki że ta marka już nie istnieje. Pół biedy jak część jest współdzielona z oplem lub cadillaciem, gorzej jeżeli jest to coś z blacharki albo specyficzna dla saaba, np. jakiś plastik z wnętrza.

Z serwisem raczej nie ma problemu, czasem pokręcą nosem jak zobaczą, ale jak zaczynają się przyglądać okazuje się, że to nic skomplikowanego w większości przypadków.