Wpis z mikrobloga

#naukaprogramowania #programowanie #kotlin #android #java #javascript #mysql Pytanie do wszystkich specjalistów i programistów. Jestem początkujący w temacie ale wykręciłem się i chce cię rozwijać. Wiec chciałem połączyć moje zainteresowanie i wieczorne zmagania z pisaniem kodu wraz z moja aktualna pracą. Wiec aby nie przedłużać. Chciałbym zrobić sobie samemu w domowym zaciszu program/aplikacje w której mógł bym umieścić kilku użytkowników a dokładnie 8 osób. Zależy mi na tym abym mógł umieścić tam mapę maszyn w miejscach jakich pracują. Chciał bym dodać do każdego elementu czyli maszyny na jakiej będą pracować qr kod aby go zeskanowało i wtedy rozpoczynają swój serwisowy czas dodają informacje co zrobili itd. Oraz listę części jaką użyli i taki ogólny stock. Jest tego trochę jak sobie to rozpisałem ale powoli chciałbym to sobie tak rozwijać i testować w pracy. Powodem jest to że ten system na którym teraz pracuje i ich kontroluje ma wiele wad nie będę teraz o nich pisać. Moje pytanie. Chce aby można z tego było korzystać na komputerze w przeglądarce i abym miał aplikacje na telefon z Androidem. w jakim języku najwygodniej to napisać? Znam html, css, javascript podstawy mysql, i troszkę PHP i zastanawiam się czy mam iść w jave lub może uczyć się kotlina na android studio. Nie mam nikogo w moim otoczeniu kto by mi doradził. A chciałbym dalej się rozwijać a nie wiem w co brnąć. Dziękuje za szczere odpowiedzi i porady
  • 7
@KRASZKI: ciężko doradzić bo wydajesz się być totalnie początkujący w temacie mobilek... Skoro znasz JS to może spróbuj frameworka React Native? W przyszłości będziesz miał łatwiej z portowaniem aplikacji na iOS.
Jeśli upierałbyś się jednak przy tworzeniu natywnej aplikacji na Androida to w chwili obecnej jedynym rozsądnym wyborem jest Kotlin. Java na Androidzie nie ma przyszłości.