Wpis z mikrobloga

UWAGA, UWAGA! ATENSZYN PLIS!
Dzisiaj podczas rozmów z doktorami Uniwersytetu Parkingowego spieraliśmy się, więc żeby nikt tego zbyt dosłownie nie brał, bo przedstawiam argumenty całej grupy.

Czy jeśli pojazd nr 1 pojedzie, to czy pojazd nr 2 musi zatrzymać się ponownie przed skrzyżowaniem?
Jeśli twierdzisz, że tak to proszę o odpowiedź dlaczego.

Przecież
"1. Znak B-20 "stop" oznacza:
1) zakaz wjazdu na skrzyżowanie bez zatrzymania się przed drogą z pierwszeństwem,"
Ale ja zatrzymałem się przed drogą z pierwszeństwem, przepisy nie określają w tym przypadku jaka to ma być odległość.

"2) obowiązek ustąpienia pierwszeństwa kierującym poruszającym się tą drogą."
Ustąpiłem wszystkim pierwszeństwa.

"2. Zatrzymanie powinno nastąpić [...] w takim miejscu, w którym kierujący może upewnić się, że nie utrudni ruchu na drodze z pierwszeństwem."
Widoczność jest bardzo dobra, z pozycji pojazdu nr 2 widzę wszystko i jestem wstanie się upewnić czy nie utrudnię ruchu.

Biorę po 300zł od każdego z Państwa i słucham propozycji.


#prawojazdy #polskiedrogi
9.....u - UWAGA, UWAGA! ATENSZYN PLIS!
Dzisiaj podczas rozmów z doktorami Uniwersyte...

źródło: comment_vapcY5F1JUJYhplNGEn1gZdsp70FfkMJ.jpg

Pobierz
  • 21
Zatrzymanie powinno nastąpić w wyznaczonym w tym celu miejscu


@o_co: brak miejsca wyznaczonego.

a w razie jego braku - w takim miejscu, w którym kierujący może upewnić się, że nie utrudni ruchu na drodze z pierwszeństwem.


@o_co: jestem już w takim miejscu.
Dlatego każdy pojazd po dojechaniu do lini musi się zatrzymać przed linią, wtedy dopiero zostają spełnione warunki Ustawy.


@janznetu: brak linii. Spełniam więc dalszą część przepisu i ją wykonałem - zatrzymałem się w miejscu, w którym mogę się upewnić o niestworzeniu utrudnienia w ruchu na drodze z pierwszeństwem.
każdy normalny kierowca, który nie znalazł prawa jazdy w chipsach, jak widzi znak stop o ile nie ma wyznaczonej lini zatrzyzmania - zatrzymuje się przy znaku


@o_co: to ja jestem nienormalny, bo jakbym zatrzymał się u mnie przy bloku na wysokości znaku STOP to widzę śmietnik i nie stoję w miejscu, w którym wg przepisów kierujący "może upewnić się, że nie utrudni ruchu na drodze z pierwszeństwem"

@nophp: niebiescy dwa
@923y4uyhfds89yf89asyhfp2bqf4fu: Nie chce mi się już dokładnie przytaczać przepisów, ale to jest tak.
Jak nie ma linii zatrzymania, to możesz przejechać, o ile z miejsca, w którym stałeś, miałeś widok na skrzyżowanie. Jak masz linię zatrzymania, to musisz się zatrzymać tak czy tak. A w praktyce to wiadomo, że większość ma #!$%@? i i tak jedzie, bo trzeba mieć naprawdę słaby przegląd drogi, żeby nie móc się zawczasu upewnić, że można
@sorhu: już raz dostałem mandat za nie zatrzymanie się przy znaku STOP (przy braku wyznaczonego miejsca zatrzymania) - #!$%@? ze w tym miejscu nie było widać skrzyżowania - bagieta mówił - jest znak STOP masz stanąc
@923y4uyhfds89yf89asyhfp2bqf4fu:
A ja bym do tego poszedł od innej strony. Skoro widoczność na skrzyżowaniu jest na tyle dobra, że pozwala upewnić się o bezpieczeństwie przejazdu bez dojeżdżania do krawędzi drugi z pierwszeństwem, to po co tam w ogóle znak "Stop".
Przy ustawieniu tego znaku zarządca drogi powinien sprawdzić, czy są spełnione warunki trójkąta widoczności.
O.....e - @923y4uyhfds89yf89asyhfp2bqf4fu: 
A ja bym do tego poszedł od innej strony...

źródło: comment_OL1CHu49CN1q3wjqcoGvOgrHK0obtLuG.jpg

Pobierz
@923y4uyhfds89yf89asyhfp2bqf4fu:
Prawo wprost tego nie definiuje, a próba doszukania się na siłę jakiejś-tam interpretacji też jest bez sensu.
Od siebie dodam, że praktycznie ta sama kwestia dotyczy też zielonej strzałki warunkowej.

Natomiast idea znaku stop raczej jest taka, żeby każdy się zatrzymał - po to żeby zobaczyć to czego być może jednak kierowca się nie spodziewa (w ogóle znak stop powinien być stosowany tylko w takich przypadkach), oraz żeby wjeżdżać na