Wpis z mikrobloga

Cześć,

Opublikowałem pierwszy filmik z testowego gameplaya gry Skullstone. Jest jeszcze trochę niedociągnięć (kiepska jakość niektórych dźwięków, gdzieś tam ginie ikonka a rzucone gwiazdki są bardzo słabo widoczne na podłodze) ale ogólnie wszystko jest na dobrej drodze. Gra się dobrze, wszystko chodzi płynnie.

Nasz zespół pojawi się na #pixelheaven 2018 a sama gra jest zgłoszona na tamtejszy konkurs. Będzie więc można zobaczyć Skullstone'a na żywo i zagrać

#gry #rpg #gamedev #skullstone
  • 16
@FrozenShade: @FrozenShade: jakieś ciekawe mechaniki, bo tylko rzuciłem okiem na gameplay i bicie szczurów.
nie wiem konieczność mikroekonomi pochodni i bigosu i tego typu sprawy. I czy poza mapą przewidujecie jakieś zagadki/?
Ogólnie poza tym że na początku retro rpg mnie odrzuciło to po chwili może się podobac
@kaczor: w JME. Ale port na platformy mobilne to nie tylko przeniesienie samego kodu gry. Chodzi też o assety, które muszą być dużo lżejsze a jednocześnie dobrej jakości oraz o UI. W taką grę na telefonie gra się zupełnie inaczej pod względem sterowania niż na PC, na którym masz klawiaturę i mysz. W obu przypadkach jest to dodatkowa praca. I o ile konwersję assetów da się zautomatyzować, to UI niestety, ale
@wytrzzeszcz: później spotkasz szczury ze skillami które trudniej ubić oraz pająki rzucające sieć i nawalające magicznymi pociskami. Do tego jeszcze kilkanaście innych rodzajów mobków pojawi się na kolejnych poziomach. Po wykonaniu konkretnych akcji aktywują się questy - będzie można o nich porozmawiać w miasteczku, gdzie NPC udzielą graczowi wskazówek albo poproszą o przyniesienie czegoś. Będzie prosty crafting (miksturki, ulepszenie armorów) dostępne po wykonaniu questów. Będzie zbieractwo - duży quest rozciągnięty na
@jsujg: tak jak pisałem wcześniej: są questy, jest miasteczko, prosty crafting. Moby używają magii (nie tylko poison), czyli możemy dostać debuffy, stuny, pajęczynę, zamrożenie, podpalenie i wiele wiele innych efektów.

Każda z postaci ma 3 specjalne umiejętności (przeważnie selfbuffy, ale bywają też buffy grupowe lub leczenie) - było na filmiku ;)

@Antyradek jasne, że nie wprowadza, bo gra z założenia ma nawiązywać do klasycznych crawlerów (Dungeon Master, Eye of the Beholder,