Wpis z mikrobloga

@epll: dzięki za cynk, dzwoniłem, będzie prawdopodobnie tylko jeden kurs w tym roku i same zajęcia teoretyczne rzeczywiście w weekendy (x8), z praktyką już większa dowolność.
@nalogowiec: W Katowicach płaciłem 1 500 zł za teorię (+ zaliczkę 2 500 zł na praktykę, w innym wypadku 3 000 zł[podobno ( ͡° ͜ʖ ͡°)]), wspomniane 2 500 na praktyke i w kwietniu zapłacę 25 000 za praktykę. Można płatność rozłożyć na raty ale jak to raty będziesz coś w plecy. W praktyce masz 45 godzin z czego 30 z instruktorem a 15 samodzielnie, zostawiając instruktora
@Zydomasoneria: dzięki sa szczegóły :) powiedz mi jeszcze - co dalej, tzn. Rozumiem, ze konczac kurs czeka nas egzamin, a pozniej? Moge latac na wypozyczonych cessnach? Stamtad chyba jeszcze dluga droga na pilotowanie pasazerskich ryan airow? :|
@nalogowiec: Mega długa druga droga i niestety równie dużo pieniędzy ale liczę na to, że się po paru latach zwróci. Dokładnie tak jak zdasz egzaminy w Warszawie, osobno teorię i praktykę. To możesz sobie wypożyczyć samolot. Po wylatanych 50 godzinach, będziesz mógł zabrać ludzi na pokład. Z tym, że nie zarobkowo a towarzysko ( ͡° ͜ʖ ͡°). Do pracy jako pilot potrzebujesz CPL a pracy w linii
@90emer: nie 60h latania, tylko 60 startów, a właściwie 58+2, które dokłada aeroklub. Przynajmniej tak mówili na spotkaniu informacyjnym. To wyjdzie ok 6-7h samego latania. Do licencji SPL potrzeba chyba 15h.
Z tego co się zdążyłem zorientować to z roku na rok jest coraz drożej. W 2015 było 700+3600zł.
Obecnie 700+4200zł. Plus egzamin w Warszawie (chyba 100zł).

Jeżeli chodzi o PPL to wygląda to tak: 1500zł + 23k zł lub 24k