Wpis z mikrobloga

Mirasy, jakiś czas temu (w sumie to ponad rok) zacząłęm pisać edytor do Bass Station 2. Wprawdzie kilka takich już istnieje ale #!$%@?ło mnie, że nie można było w nich zdumpować patcha do edytora i kręcenie gałek było trochę na ślepo. Ściągnąłem JUCE, zacząłem coś tam klepać wieczorami i... po parunastu commitach pojechałem na święta, zapomniałem o projekcie i olałem temat ( ͡° ͜ʖ ͡°). Po okrągłym roku przypomniałem sobie o swoich wypocinach na gitlabie, spiąłem poślady i doklepałem resztę. No prawie, jeszcze mi został arpeggiator, i zrobienie buildów dla różnych platform.

Na tę chwilę z grubsza mam działąjący build standalone dla Maca, Windowsa i Linuksa. Do zrobienia mam buildy VST i AudioUnit i chciałbym, żeby udało się to zrobić jako audio effect, dzięki czemu będzie można go wrzucić na ścieżkę audio, albo np w #ableton, jako efekt zaraz za External Instrument. Niestety VST2 nie ogarnia tego i trzeba jako instrument, czyli w Windowsie na Abletonie nie zadziała (nawet 10 wciąż obsługuje jedynie VST2), ale da się tak zrobić dla AU i VST3, więc na Macu powinno być OK :-)

Jeśli chciałby ktoś potestować to dajcie znać, mam w miarę ogarniętą binarkę na Maca, a jak (mam nadzieję) skończę projekt i posprzątam chlew w kodzie to udostępnia źródła publicznie na gitlabie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#produkcjamuzyki #syntezatory #bassstation2 #cpp i trochę #chwalesie
Pobierz
źródło: comment_xr66yVTIVPZNCVWbJPqTWnaBH9SuSk8u.jpg
  • 9
@ZasilaczKomputerowy: nie za bardzo, najlepiej sciągnij juce i vst sdk. Jak będziesz tworzył nowy projekt w juce to wybierz typ audio plugin. A jako dobry tutorial ogarnij sobie example z juce, na początek najlepiej JUCE/examples/PlugInSamples/GainPlugIn, jednoparametrowy plugin do ściszania :) potem zobacz na bardziej skomplikowane przyklady z audio i midi.