Wpis z mikrobloga

Chciałem zapytać o poradę w kwestii gwarancji/reklamacji w kategorii #buty. Kupiłem rok temu zimowe buty, po czym po pewnym czasie odkleiła się podeszwa. Zgłosiłem to w ramach reklamacji i zostały naprawione. W tym sezonie powróciła dokładnie ta sama wada - odklejona ta sama podeszwa w tym samym naprawiony bucie. Zgłosiłem drugi raz reklamację, ale tym razem chcąc zwrot pieniędzy z uwagi na powtórne wystąpienie tej samej wady. Dzisiaj otrzymałem wiadomość, że reklamacja została uznana i produkt zostanie naprawiony. Czy jest jakiś limit napraw tej samej wady w produkcie podczas gwarancji? Czy mogę się nie zgodzić na kolejną naprawę i stanowczo chcieć zwrotu pieniędzy? Czy zawsze to sprzedawca decyduje o formie rozwiązania reklamacji?
  • 6
@K69amil: Bazowałeś na rękojmi czy gwarancji? W pierwszym przypadku odpowiedzi masz tu:
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
Np.

Sprzedawca nie ma prawa odmówić konsumentowi obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy, jeżeli nie wywiązał się ze swych obowiązków przy pierwszym żądaniu złożonym przez konsumenta w ramach pierwszej reklamacji bądź jest to druga lub kolejna reklamacja danego towaru. Nie ma tu znaczenia, czy chodzi o tę samą, czy też inną wadę lub usterkę.


Ale to tylko wycinek,
@Xune: dzięki! Jeśli dobrze rozumiem zapis

Wykonanie uprawnień z tytułu gwarancji nie wpływa na odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi. Konsument może żądać od sprzedawcy – w ramach rękojmi – wymiany, naprawy, odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny także wtedy, gdy towar został wymieniony lub naprawiony przy okazji wcześniejszej reklamacji złożonej do gwaranta.


To nawet jeśli buty zostaną naprawione w ramach gwarancji, mogę domagać się zwrotu gotówki od sprzedającego w ramach rękojmi