Wpis z mikrobloga

Dotykowe ekrany są już wszędzie.
Również producenci samochodów starają się montować je zamiast klasycznego radia i sterowania nawiewami.

Zastanówmy się o ile lepsze jest tradycyjne rozwiązanie:
- można używać bez patrzenia na radio
- łatwe w użytkowaniu
- ekran się nie palcuje
- niski koszt

Plusy dotykowych ekranów:

- ładnie wyglada w folderach reklamowych

Zastanówmy się przez chwile co by było gdyby, dotykowe ekrany były od początku w samochodach, a teraz ktoś wynalazłby przyciski i pokrętła.
Cóż za niesamowity wynalazek ! :)

#motoryzacja #samochody #rozkminy
Pobierz
źródło: comment_J4pPBZZagX0RCbqDhp7esdDZbSe0nJdG.jpg
  • 21
@kubasruba:
Oczywiście że sterowanie tabletem w aucie to poroniony pomysł i każdy człowiek mający choć trochę zdrowego rozsądku o tym wie - przełączenie czegokolwiek rozprasza kierowcę (nie bez powodu są przepisy zakazujące używania telefonów komórkowych - według mnie powinno się to rozszerzyć również na obecnie montowane systemy dotykowe).

@kubasruba: moim zdaniem sterowanie gestami będzie coraz bardziej popularne w samochodach. #bmw chyba jako pierwsze to wprowadziło w swoich modelach. Kilka innych marek też to ma rozwiązanie. Tak naprawdę po co wyklikiwać coś na ekranie w trakcie jazdy jeśli można to zrobić gestami dłoni. Z drugiej strony też, nie wydaje mi się żeby było wygodnie obsługiwać wszystkie funkcje tylko gestami bez ekranu dotykowego.
@kubasruba: jadna zasadnicza zaleta - za każdym razem masz poisany przycisk i nie musisz się uczyć tego co robi dany przycisk przy przełączeniu trybów jazdy, włączeniu gpsa na ekranie, filmu, obsługi telefonu itd.
wielozadaniowością ekrany wygrywają
@kubasruba: ale to jest przygotowanie pod autonomiczne samochody, samochody autonomiczne! Kiedyś prowadzenie aut będzie zakazane, bo komputery będą to lepiej robiły, a my będziemy siedzieć pić wino i jeść bagietki, a Ciebie dinozaura będziemy mijać z uśmieszkiem na twarzy! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Konkretnie o Tesli mówiąc, ten tablet jest przede wszystkim za duży i w żaden sposób praktyczny. Ogólnie Tesla jest raczej nastawiona przede wszystkim na
@kubasruba: @pepies: Oczywiscie, ze zbyt wiele ekranow dotykowych o duzych rozmiarach, a juz z pewnoscia centralizacja wszystkich funkcji pod kontrola takowych, #!$%@? niesamowicie. Przy tej sklali, to jest zupelnie niepraktyczne rozwiazanie.

Ktos tu niedawno pisal, ze chial skorzystac z czegos w Volvo XC90 - wykonanie zadania zajelo piec, czy szesc klikow na dotykowcu, zeby przejsc miedzy odpowiednimi menu. Przy okazji, porownal to do tej samej operacji w innych samochodach: Audi