Wpis z mikrobloga

Lecimy z pierwszym podsumowaniem ostatnich wydarzeń w lotnictwie. Parę zdań w ramach wstępu:
Wiem, że jeśli ktoś na co dzień śledzi aktualności, to większośc tych informacji już gdzieś widział, ale mam nadzieję że każdy coś dla siebie znajdzie. Dajcie znać czego byście chcieli więcej, na czym sie bardziej skupić i takie tam.
Kolejne wpisy będę tagował #lotniczenewsy także jak chcecie to dodajcie do obserwowanych ( ͡° ͜ʖ ͡°) Nie wszystkie wymienione newsy są koniecznie z minionego tygodnia, więc nie bądźcie zdziwieni jeśli zobaczycie coś starszego ;)

- Lufthansa Group sfinalizowała przejęcie SN Airholding – spółkę matkę linii Brussels Airlines. Belgijski przewoźnik zostanie włączony do Eurowings Group w 2018 roku. Kupno Brussels Airlines i przejęcie ich dotychczasowych połączeń pozwoli Lufthansie na umocnienie się szczególnie na rynku europejskim i afrykańskim.

- Air India ogłosiło, że jeden, 6-miejscowy rząd Airbus’ów a320 latających na trasach wewnątrz Indii będzie od 18 zarezerwowany wyłącznie dla samotnie podróżujących kobiet. Jest to spowodowane najprawdopodobniej występującymi incydentami molestowania kobiet na pokładzie.

- Finnair rezygnuje z AY666 jako numeru lotu Kopenhaga-Helsinki (CPH-HEL) ( ) Zmiana numeru zaplanowana na 29 października 2017.

- 11 stycznia British Airways rezygnowało z darmowych posiłków i napojów na pokładzie swoich samolotów latających po UK i Europie. W zamian linia oferuje gotowe posiłki i napoje z Marks & Spencer do kupienia po „sklepowej cenie”.
(Marks & Spencer to taki ichniejszy Piotr i Paweł, tyle że znacznie większy i nie tylko z jedzeniem.)
Jest to oczywiście związane z narastającą konkurencją ze strony Ryanair’a / EasyJet’a i innych Low-costów.
Dla business class i wszystkich pasażerów na long-haul darmowe posiłki pozostają bez zmian.

- Departament Transportu USA nie zezwolił na wprowadzenie w życie planów Qantas i American Airlines mających na celu zwiększenie siatki połączeń USA-Australia. Według Departamentu transportu mogłoby to mieć negatywne skutki dla konkurencji i istniejących połączeń między tymi krajami.

- LOT planuje zwiększyć liczbę lotów na trasie Warszawa-Kijów Zhulyany do 6 w tygodniu od lutego 2017. Aktualnie LOT lata na tej trasie 2 razy w tygodniu na Embraerach E175.

- Boeing zredukuje liczbę produkowanych B777 do pięciu miesięcznie od września 2017. Aktualnie Boeing produkuje siedem B777 miesięcznie a i ta liczba została zmniejszona w porównaniu z 2016, gdzie producent co miesiąc produkował średnio 8.3 tych maszyn.

- Airbus A350XWB dla Delta Air Lines w tym tygodniu wejdzie w finalną fazę produkcji.

- AirBaltic otrzymał dwa z 20 zamówionych Bombardierów CS300 i aktualnie używa ich na kilku europejskich trasach (Ryga-Amsterdam/Londyn/Wilno/Helsinki) . CS300 mają zastąpić B737(-300 i -500) Dostarczenie reszty zamówionych maszyn planowane jest na 2019 rok.

- AirFrance odebrało swojego pierwszego Boeing’a 787. 787-9 będzie leasingowany z holenderskiej firmy AerCap.

- United Airways ogłosiło, że z końcem 2017 wycofa z użytku wszystkie swoje B747.( Kończy się pewna era mirki (,) wszyscy już wycofują 747, na Princess Juliana KLM już nie lata, Virgin, wszyscy już 747 wycofują)

- IranAir otrzymało pierwszego ze 100 zamówionych Airbus’ów a320. To ich pierwszy nowy samolot od ponad 20 lat.

#lotnictwo #aircraftboners
kett47 - Lecimy z pierwszym podsumowaniem ostatnich wydarzeń w lotnictwie. Parę zdań ...

źródło: comment_LtLvYj2Lh5BKfLW9nHbbyD8UM5jkfLKY.jpg

Pobierz
  • 26
Wołam przez MirkoListy plusujących ten wpis (107)

Nie chcesz być wołany/a jako plusujący/a? Włącz blokadę na http://mirkolisty.pvu.pl/call lub odezwij się do IrvinTalvanen

Uważasz, że wołający nadużywa MirkoList? Daj znać IrvinTalvanen

! @marszal_kulikov @soderf4991 @creative1222 @Buchozol @Mamuts @Promozet1 @Cezetus @Procyon95 @ocishy @wolop @jeszcze_raz @RayJay @parowkazbiedronki @Pjongjanska_ferma_zolwi @KierownikW10 @mattlag @Nermo @p10trek @Fiodorr @adinn
@kett47: czy sądzisz, że w najbliższy latach(powiedzmy 10, wiem że wszystko trwa)
pojawią się samoloty pasażerskie ponaddźwiękowe w ruchu komercyjnym?
jakieś uzasadnienie
Kończy się powoli epoka 747, tak jak epoka MD-11. Dobrze, że te drugie jeszcze latają w cargo.


@Velsey: Który był bardziej popularny - MD-11 czy DC-10? Bo jakoś zawsze miałem wrażenie że ten pierwszy, ale może błędne.