Wpis z mikrobloga

Elo motoryzacyjne mirki! Czy ktoś z Was ma może w posiadaniu Citroena C2 1.6 16v VTS? Otóż stałem się posiadaczem dedykowanego dolotu simota. Pojechałem na hamownie i okazalo sie, ze dawka powietrza prawdopodobnie jest zbyt duza bo auto zamiast zyskac kilka KM to tylko je stracilo (,) ktos doradzil mi zeby pomyslec o otwarciu wydechu. Czy zgodzilibyscie sie z nim? Moze mieliscie z tym cos do czynienia? nie wiem jak to otagowac wiec wolam #kjs #rajdy #mechanikasamochodowa #mechanika #citroen #kiciochpyta
  • 18
@TheFuckingRoses z tego co ja kojarze, jezeli jednostka jest wolnossaca to wydech, a konkretnie kolektor powinien byc zrobiony z glowa a nie byle wiekszy bo to da odwrotny efekt. uklad o wiekszej srednicy i jak najprostszy ma zastosowanie przy turbo. imo przyrost na tym twoim dolocie nie bedzie na tyle drastycny ze wydech okaze sie waskim gardlem jak bys zalozyl duze turbo. przyczyny szukal bym gdzie indziej.
Pojechałem na hamownie i okazalo sie, ze dawka powietrza prawdopodobnie jest zbyt duza


@TheFuckingRoses: Raczej bym powiedział, że paliwa za mało bo jak zmniejsz powietrze to spadnie moc.

Jakie miałeś AFR? Masz wykres pomiaru z naniesionym AFR?

Tam masz przepływomierz czy map sensor? System z przepływomierzem zmierzy więcej powietrza i zwykle ma możliwość podania trochę więcej paliwa niż seria.
Map sensor jest tylko punktem odniesienia na podstawie, którego ECU wie ile
@TheFuckingRoses: A pomiar był z sondą w tłumiku? bo na wykresie nie ma tych danych. Bo nie wiadomo czy naprawdę na stożku dostaje więcej powietrza i mieszanka jest uboga czy stożek po prostu zadziałał odwrotnie niwelując efekty doładowania dynamicznego (czy tam falowego) co spowodowało, że silnik zassał mniej powietrza.

Tak na szybko sprawdziłem że silnik jest na map sensorze i ma wąskopasmową sondę lambda regulacyjną, więc to trochę pogarsza sprawę czy
@TheFuckingRoses: Nie musisz jechać na hamownie. Możesz kogoś poszukać kto ma przenośny zestaw i sprawdzić na drodze. Bo pomiar z sondą na hamowni będzie droższy.

Jak możesz podpiąć się pod OBD to możesz sprawdzić jakie napięcie jest na sondzie gdy przyspieszasz z gazem w podłodze. Bez OBD też można miernikiem ale trzeba sobie puścić kabel spod maski.
@TheFuckingRoses: tylko wiedza czy masz ubogo czy za bogato dużo nie da. Chociaż przynajmniej będziesz wiedział czy robić chipuning (jak będzie za mało paliwa) czy zostać przy seryjnym albo innym dolocie.

Z tego co widzę to tam jest ECU silnika Bosch Motronic 7 a ten sterownik (przynajmniej w przypadku vagów) jest łatwy w chiptuningu.

Jeszcze zostaje "chiptuning" dla ubogich czyli wsadzić regulator paliwa o większym ciśnieniu albo tuningowy regulator z ręczną