Wpis z mikrobloga

@BoBlubi: @Gummy: nie oczekiwałbym że technologia która jest rozwijana przez jedną firmę od kilkunastu lat będzie od razu lepsza od technologii rozwijanych przez dziesiątki firm od ponad 100 lat.
Faktycznie przy takim starcie zużycie energii jest ogromne, na szybko licząc po ok. 60 takich startach bateria pusta (a na pewno trochę więcej gdyby doliczyć energię odzyskaną z hamowania po starcie). Założyłem na każdy start 10s po 500kW.
@Gummy: @Vittu:
moc maksymalna podczas przyspieszanie w P90DL to 458 kW. maksymalne odzyskiwanie to 69kW, przyspieszanie trwa jakieś 20sek (1/3 minuty) a hamowanie 30sek (1/2 min) to na jeden start zużywa się 2,5kwh-0.58 ~2kwh

bateria 90kwh wystarczy na 45 takich startów
gdzieś czytałem o jakimś Bugatti, który przy Vmax robił bak w 15 minut.

ale jeżeli tutaj mamy bak 95l to faktycznie nie ma szans
ile takich startów pojedzie na jednym ładowaniu?

Więcej niż Ferrari na jednym tankowaniu

@ryo1987: Kolega @Gummy mówił o jeździe jak na filmiku. Widziałeś sam chyba, że kierowca Tesli przeszedł do trybu sport. Zasięg 350km owszem jeżeli jeździmy normalnym trybem po trasie a nie przy takich ostrych startach i jeździe sportowej.
@ryo1987: Odnośnie osiągów Tesli na N-ring:

Jak już wielokrotnie wspominano wcześniej, podstawowym ograniczeniem osiągów na torach nie jest moc napędu lecz przegrzewanie się akumulatorów, dostarczających setki kilowatów mocy. Na nagraniu widać, że ograniczenie mocy załączyło się już w półtora minuty od rozpoczęcia próby (niewiadomą pozostaje jak szybko auto jechało na okrążeniu wyjazdowym).


Dopiero rok temu udało się pokonać n-ring bo we wcześniejszych próbach się przegrzewała.

Dalej, autor książki "Owning Model S"
G.....y - @ryo1987: Odnośnie osiągów Tesli na N-ring:

Jak już wielokrotnie wspomina...
@jarzyn88: Wiem, chodziło mi o to że nad wydajnością silników spalinowych pracuje się od lat, a akumulatory dla samochodów elektrycznych to wciąż dosyć nowa technologia, z czasem problemy z zasięgiem i czasem ładowania będą się minimalizować.
@Caroo: lolz. Szybsze od Ferrari -_- może przyspiesza szybciej do 100km/h ale na pewno nie jest szybsze. Na jakimkolwiek torze czy nawet na prostej ale juz z jakieś prędkości tesla nie ma szans i długo nie bedzie jeszcze miała, waga akumulatorów robi swoje. Co do ilości kilometrów to miałem okazje pojeździć po Waw na prawym siedzeniu modelu S. Nie powiem ze to zły samochód ale na pewno nie ma w nim
@Caroo: Z tego co wiem to tesla na torze nurburgring jest daleko poza pierwszą setką pojazdów. Przypomnę że pierwszą setkę zamyka seat leon cupra xD. Tesla zrobi pare dobrych startów po czym przechodzi w tryb ograniczenia mocy ze względu na temperatury akumulatorów. Wiadomo kiedys ta technologie dopracują i pewnie pokona spalinówki, ale nie tak szybko jak myślicie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Poza tym mamy zupełnie nie przygotowaną
nie oczekiwałbym że technologia która jest rozwijana przez jedną firmę od kilkunastu lat będzie od razu lepsza od technologii rozwijanych przez dziesiątki firm od ponad 100 lat.


@Caroo: głupoty piszesz. Pomysł elektrycznych samochodów jest tak samo stary jak spalinowych, wiele pierwszych samochodów było właśnie elektryczne, dopiero późniejszy szybszy rozwój silników spalinowych spowodował, że elektryki poszły w odstawkę licząc się co najwyżej w niektórych wąskich niszach rynku samochodowego.
Poza tym wydajne, lekkie
@HetmanPolnyKoronny: @lasic01: jasne że się rozwija, ale nie na taką skalę i nie w takich zastosowaniach. I tu nie chodzi tylko o technologie ale tez o infrastrukturę, np. stacje benzynowe kontra punkty ładowania, fabryki baterii itd. To wszystko wymaga czasu, więc miałem po prostu na myśli że porównywanie 1:1 jest nie fair, tzn nie można na ten moment stwierdzić że samochody elektryczne są gorsze, raczej że ta technologia wymaga jeszcze
stacje benzynowe kontra punkty ładowania


@Caroo: tylko tu masz rację i nie ma to wpływu na parametry Tesli.
Co do skali - silniki elektryczne oraz akumulatory są wykorzystywane na większą skalę niż spalinowe i jest to na tyle uniwersalna technologia, że nie trzeba robić innych układów specjalnie pod samochód. Fabryk i producentów baterii oraz silników elektrycznych już jest mnóstwo, w tym nie tylko prywatni, ale też tacy jak NASA czy wojsko