Aktywne Wpisy
![farbowanylisek](https://wykop.pl/cdn/c0834752/014ba7d72373549ac3b05cee7d9f13080d42bce492ff365e1ba5e53bb6ad3c18,q60.jpg)
farbowanylisek +93
Jest na Mirko ktoś komu przeszkadza ta kładka na Wiśle w #warszawa i chciałby uzasadnić dlaczego? xD
![farbowanylisek - Jest na Mirko ktoś komu przeszkadza ta kładka na Wiśle w #warszawa i...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/dc83f6a34f122611a0b9403984ad44830b98a5eadcc83ee32aae8f7ba98beb47,w150.jpg)
źródło: Zdjęcie z biblioteki
Pobierz![xionacz](https://wykop.pl/cdn/c3397992/xionacz_DEB7smWiZt,q60.jpg)
xionacz +284
Zawsze gdy przypomina mi się ta historia to strasznie żal mi tego kierowcy który został skazany na 16 lat więzienia. Rozstrzygnięcie nie jest na szczęście prawomocne.
Spanikował bo patologia z obrzeżnych miast (Chorzów, Bytom, Świętochłowice, Sosnowiec) robi jak co weekend z Katowic oborę bo nie są u siebie. ( ͡° ʖ̯ ͡°)
#katowice #patologiazewsi
Spanikował bo patologia z obrzeżnych miast (Chorzów, Bytom, Świętochłowice, Sosnowiec) robi jak co weekend z Katowic oborę bo nie są u siebie. ( ͡° ʖ̯ ͡°)
#katowice #patologiazewsi
![xionacz - Zawsze gdy przypomina mi się ta historia to strasznie żal mi tego kierowcy ...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/25251e54607e52af4468659774020f22eb1cbad271c565ddb596a61efd8ee581,w150.jpg?author=xionacz&auth=8b9ef84edff4709219fff424cd41c5cb)
źródło: 7b8a5369521a7468ff579ed4fe41f2ad15df34c31b2bbd84da9020dfd0fbafc1
Pobierz
WIEDŹMIŃSKI HYPE, KTÓRY NIGDY NIE MINIE (zachęcam do dyskusji)
W tym ikonoklastycznym wpisie przyjrzę się największym wadom Wiedźmina 3.
Liczba potworów - obiecywali (http://venturebeat.com/2013/06/17/the-witcher-3-e3-2013-preview/) że będzie ich 80, a najlepszym razie jest ich 60 (można policzyć http://witcher.wikia.com/wiki/The_Witcher_3_monsters).
Inną sprawą jest, że przy designie potworów widać często brak czasu, brak pomysłu albo lenistwo - jak Hym http://witcher.wikia.com/wiki/Hym, który jest zadymionym, zaciemnionym Leszym, zapewne stworzonym w jeden dzień. Albo dlaczego wciąż mam wrażenie, że tułów gryfa i bazyliszka jest ten sam? Powtarzają się te same modele. Przynajmniej dobrze, że dorobili, po prośbach fanów, wiwernom ogony - bo wyglądały jak śmieszne kurczaki. Nie wierzycie? Porównajcie:
https://www.youtube.com/watch?v=1pJXKEVaMh8 - zapowiedź
https://www.youtube.com/watch?v=bCg-JBMddBc - gra
W ogóle śmieszna sprawa, że nie chciało się im nawet wrzucić wszystkich potworów z jedynki - ile roboty byłoby z dodaniem kikimory? Bruxy, która była w trailerze, a nie ma jej w grze? No bez jaj. W grze mamy 2 rodzaje wampirów - i to oparte na tym samym modelu, jeden wygląda jak siwy nietoperz, a drugi jak Rom z błyskotkami.
Kolejna sprawa - ekosystem. Czy ktoś naprawdę widział ten żyjący, działający ekosystem? http://gameranx.com/updates/id/24708/article/the-witcher-3-wild-hunt-ecosystems-operate-on-their-own-can-be-interrupted-by-geralt/
Gdzie potwory migrują, polują, wymierają albo wręcz przeciwnie, plenią się ponad potęgę? Z udziałem gracza albo bez niego? Ja nie widziałem.
Widziałem za to wiwernę przy latarni morskiej niedaleko Novigradu. Latała non stop dookoła latarni, robiła malutkie kółeczka dookoła, bez żadnego sensu czy celu. Nie wierzę, że te potwory w ogóle mają jakieś potrzeby, muszą jeść i polować - może tylko wilki. Generalnie siedzą tam, gdzie mają siedzieć i tyle.
Ekosystem i w ogóle żyjący świat jest w najlepszym razie na poziomie Gothica, gry sprzed 15 lat. Powiem więcej - w Gothicu obchodziło gracza, że jest noc i może wyjść cieniostwór, obchodziło nawet to, że Bulko z farmy Onara odlewa się na drzewo. Bo to było nowe. 15 lat później widzimy w Wiedźminie 3 wielką ilość wozów, ale ŻADEN NIGDY NIE JEDZIE! Czy tak trudno jest zaprojektować jadącą karawanę kupców? Nie wiem, wozy będą zawsze statyczne. Nie spotkamy też podróżnego, który dojdzie do miasta, wejdzie do karczmy, weźmie piwo, a wieczorem legnie na barłogu, by rano kupić i zjeść rybę. Ech, za dużo wymagam, jasne! Świat jest tylko piękną atrapą, a nie rewolucją.
Walka jest efektowna, ale średnia. Co gorsze, walka poza questami rzadko się opłaca, chyba że dla składników, bo poza tym NIC z zabijania potworów nie mamy, exp jest tak śmiesznie niski.
Nie jestem zwolennikiem tego systemu doświadczenia postaci, który wymaga robienia questów w określonej kolejności, który KARZE gracza za to, że ów zrobił coś za późno albo nie zrobił. Grałem 2 razy i zawsze miałem zbyt wysoki poziom na zadanie gangi novigradu. Mam to teraz gdzieś. Trudno o coś bardziej sztucznego i niesprawiedliwego. O wiele lepszy system miał Gothic sprzed 15 lat, gdzie za zadanie zawsze dostaniesz tyle samo doświadczenia, a późniejsze, trudniejsze zadania dają po prostu odpowiednio więcej tego doświadczenia. Nigdy nie było z tym systemem problemu, bo był jasny i sprawiedliwy, bo DZIAŁAŁ. Wiedźmin każe ci zerkać do dziennika i kalkulować, kiedy zrobić jakieś zadanie, bo ''ono jest na 11 poziom''. Masz 11 - robisz, masz 13 - dostaniesz mniej xp albo nawet 0 xp jeżeli masz 16 poziom. Toż to paranoja.
Zadania typowo wiedźmińskie są przekombinowanego - NIGDY nie trafisz na chłopa, który powie: panie, w tamtym zagajniku kikizmora się zalęgła, weź idź i ubij to dostaniesz sekskartę mej córki, Biustyny... ups, kartę do gwinta. Nie, ZAWSZE będzie dochodzenie, wiedźmińskie zmysły, jakiś ,,twist'' i sporo biegania po czerwonych śladach. A ja chciałbym czasem po prostu i zwyczajnie zabić utopca za groszy pięć, bez filozofii.
Muzyki nagrano do gry zbyt mało - na Skellige bawią się do tego samego, co w Velen. Zawsze poznacie tę muzyczkę, może was ucieszy, może dobije.
Dziwią mnie też trochę zachwyty nad CD Projekt Red. Są po prostu okej, a nie super-uber-cool-naddeveloperami. Bo niby czemu? 16 darmowych DLC? Bo zdjęli grę w gwinta z internetu? (duży błąd moim zdaniem, fuck you dla fanów). Wiedźmin jak najbardziej zasługuje na tytuł gry roku, należy jednak zauważyć, że balonik pełen hypotlenku nigdy nie został przebity - bo nikt tak naprawdę nie próbował tego zrobić. (no dobra, gry online wystawiły konsolowej wersji 8,5!!! :o trochę krytyki za to zebrali)
Tak na szybko napisane, jestem ciekaw Waszego zdania.
Pamiętam jak fani wielokrotnie prosili o mityczną mantikorę. Ekipa wolała hajpować przereklamowane biesy.
Downgrade'u się nie czepiałem, wiadomo o co chodzi. Tak samo jak nie czepiam się tego, że gramy Geraltem i przez to nie możemy np. być przeokrutnym zbójem napadającym
Tak samo:
Pokaż mi grę o której nie można tego powiedzieć.
A i jeszcze zapomniałem wcześniej napisać, tak jak z większością rzeczy o których piszesz się zgadzam, tak nie wiem o co chodzi ci z tymi zadaniami, bo taki
W tej chwili mam przegrane około 55h w Gothic 2nk - gram w to chyba 3245 raz. V rozdział.
I co?
I do Gothica wrócę po raz 3246, jeśli będzie trzeba, bo zawsze fajnie będzie
ogółem wiedźmin 3 to świetny rpg i