Wpis z mikrobloga

Polskie miasta stawiają na tramwaje. Będą duże inwestycje
Kolejne inwestycje w infrastrukturę tramwajową zapowiadają w najbliższych latach władze wielu miast. Rozbudowę sieci zakładają m.in. Kraków, Olsztyn, Poznań, Toruń czy Warszawa. Remonty sporych odcinków linii przewidują m.in. Łódź i miasta konurbacji katowickiej.

O dotychczasowych inwestycjach i planach związanych ze środkami unijnymi na lata 2014-2020 mówili uczestnicy kończącej się w piątek w Katowicach branżowej konferencji "Tramwaj - sprawny, efektywny środek komunikacji miejskiej". Wiele miast w kraju ma już gotowe koncepcje inwestycji. Część przekuła już plany na zaawansowane projekty.

(...)

http://logistyka.wnp.pl/polskie-miasta-stawiaja-na-tramwaje-beda-duze-inwestycje,269290_1_0_0.html

Wersja do druku - nie trzeba przechodzić na kolejne podstrony:
http://www.wnp.pl/drukuj/269290_1.html

#polska #tramwaje #komunikacjamiejska
BaronAlvonPuciPusia - Polskie miasta stawiają na tramwaje. Będą duże inwestycje
Kole...

źródło: comment_txAH8tZTHWwpXAZa3G4pMt0VIgidVtbw.jpg

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
@Baron_Al_von_PuciPusia: Uzupełnię – Częstochowa również :)

Co do Olsztyna, to nie wiem, czy to dobre sformułowanie, ponieważ jak pewnie wiesz, tam chodzi o rekonstrukcję zlikwidowanego systemu, no i to bodaj tylko jeden korytarz poprowadzony południkowo z największego osiedla do centrum miasta.

Co do Górnego Śląska: fajnie, ale jeszcze jesienią zdemontowano ostatnie fragmenty sieci w Gliwicach, gdzie zlikwidowano kursy tramwajowe w 2009 r. Mam szczerą nadzieję, że kiedyś tego pożałują.
  • Odpowiedz
@Baron_Al_von_PuciPusia: To, że napisałeś o rozbudowie sieci, co w przypadku Olsztyna jest trochę nieprecyzyjne i trochę zbyt optymistyczne, bo tramwaje ledwo tam wróciły i już dokonywano korekt rozkładów, wydłużając im czasy przejazdów. Przed nimi jeszcze szmat drogi – żeby sieć mogła by rozbudowywana czy reorganizowana, oni muszą nie tylko poradzić sobie z budową infry i rozstrzyganiem przetargów, ale przede wszystkim ocenić funkcjonowanie sieci chociaż w średnim horyzoncie.

To nie jest na
  • Odpowiedz
@Baron_Al_von_PuciPusia: Ależ ja widzę o co chodzi. Piszę jednak, że w przeciwieństwie do pozostałych miast, gdzie sieć jest znacznie lepiej rozwinięta i starsza, Olsztyn nie ma wystarczająco dużo danych do symulowania w długim okresie potoków pasażerskich na odcinkach do rozbudowania, więc do tych obietnic po prostu podchodzę ostrożnie.
  • Odpowiedz