Aktywne Wpisy
FuckYouTony +165
Tak pewnie też będzie wyglądał kontakt ludzi z inteligentną rasą w kosmosie.
Bonus w komentarzu, co działo się w necie tydzień po premierze "Czarnobyla".
Bonus w komentarzu, co działo się w necie tydzień po premierze "Czarnobyla".
kilo-bravo +659
Na początku warto zauważyć, że obecnie w wyzszym stopniu zaawansowania jest projekt Viking (połączenie mórz: czarnego i bałtyckiego przez Ukrainę, Białoruś i Litwe). I należy brać to pod uwagę planując viaCarpatia (albo się integrujemy, albo izolujemy od Viking). Wracając do potencjalnych strat portu gdańskiego. Najpierw pomyślałem sobie że dobrym pomysłem było by dobudowanie trasy Białystok-Gdańsk. Później sprawdziłem odległości dla zaplanowanych i istniejących połączeń Lublin - port na morzu bałtyckim. Oto porównanie:
Planowana viaCarpatia: Lublin - Białystok - Kowno - Kłajpeda -- 710 km
Nie istniejąca trasa przez Mazury: Lublin - Białystok - Gdańsk -- 650 km
Aktualnie najszybsze połączenie: Lublin - okolice Warszawy i Łodzi - Gdańsk -- 583 km
Czyli już istniejąca trasa jest o 130 km (~1h) krótsza niż ta planowana. Dodatkowo obok znajduje się port w Gdyni, planowany jest też port w Elblągu po przekopaniu mierzei wiślanej. Nie widzę więc powodów do obaw że Kłajpeda odbierze nam miliardy które wylądowały by w Gdańsku.
Dodatkowym plusem viaCarpatia jest integracja gospodarcza z krajami przez które będzie ona przebiegać. Zakładając że na południu powstanie odnoga do portów adriatyckich via Carpatia może stać się główną arterią państw ABC.
#transport #viacarpatia #polska #geopolityka #miedzymorze #logistyka #europa