Wpis z mikrobloga

@buchowo: Sporo znajomych miało takie accordy i prawie wszyscy 2.4 z automatami. Kuty wał i dobrze toleruje ewentualny gaz. Koszty koszty eksploatacyjne identyczne jak w 2.0 bo tarcze, klocki takie same. Chyba tylko zawieszenie z przody się różni. Jeżeli 2.0 to te z początku produkcji (chyba do 2004 roku) miały problem z wadliwymi wałkami rozrządu. O rudej w przypadku Hondy nie wspominam ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@buchowo ja obecnie jeżdżę Accordem VII Tourer Type-S z 2.4 i manualem. Brat ma z 2.0. Różnica w dynamice jest znacząca i 2.0 jest po prostu takie sobie do tego samochodu i głównie z tego względu kupiłem 2.4. Koszty eksploatacji bardzo podobne, różnice są w hamulcach, w skrzyniach biegów - 2.4 skrzynia ma 6 biegów.
Na co zwrócić uwagę? Przede wszystkim korozja, ogólny stan silnika (chociaż generalnie K seria jest wytrzymała), stan
@junoreactor nie hamowałem jeszcze po reflashu, ale jak będzie cieplej i założę letnie to się przejadę na pomiar.
W serii powinno być 190KM, więc jeśli będzie 200 to będzie super - pożyjemy zobaczymy.

Generalnie reflash nieznacznie zmienia maksymalną moc czy moment (może +10%), ale mocno zmienia ich przebieg i reakcje na pedał gazu. Generalnie po takim zabiegu K24 lepiej ciągnie w niskim i średnim zakresie, co dla dailycara jest najważniejsze. Momentalnie reaguje
@Aerodeckvv: @junoreactor: @fairfax: W mojej okolicy niestety ciężko jest znaleźć Accorda z 2.4, a dodatkowo jest on droższy od 2.0 i przekracza mój budżet. Może wiecie jak te 2.0 sprawują się w gazie? Czytałem trochę na forum Accorda i zauważyłem, że zdarzają się przypadki uszkodzenia silnika podczas jazdy na LPG. Mam wrażenie, że to już nie tak trwały silnik jak w poprzednim Accordzie.
@buchowo to fakt, że 2.4 ciężko znaleźć, zwłaszcza w dobrym stanie i w rozsądnych pieniądzach. Ja swojego szukałem 10 miesięcy, bez dużej presji, ale się udało trafić ładną sztukę.

Z tym LPG to bym nie przesadzał, jeżeli założysz w dobrym warsztacie, u specjalistów z doświadczeniem i głową na karku to wszystko będzie ok. Na forum Accorda są przygotowane listy polecanych warsztatów i konfiguracje pod silniki. Dodatkowo zawsze można się poradzić na forum,
@buchowo: Możliwe że to historie powiązane z tematem wadliwych wałków, które były problemem w pierwszych 2.0 (k20a6), może niewłaściwie dobrana instalacja. Na pewno jest bardziej skomplikowany (sam i-vtec) niż seria F w poprzedniej generacji. Jeżeli ktoś pilnował oleju i regulacji zaworów to nie powinno byc problemów.

Co do filmiku to wróżenie z fusów, aparaty mocno zmieniają dźwięk. W starszych silnikach Hondy ze zmiennymi fazami ( seria B,D,H) często stukały kasowniki vtec
@buchowo: Również posiadam Accorda VII 2.0 polift. Dodatkową wadą Accordow jest też cienki lakier. Warto zainwestować w jego zabezpieczenie. Co do LPG to znam gazownika który ma Accorda VIII z LPG Stag i nie narzeka. Według niego wszystko prawidłowo działa i chwali sobie instalacje.
@grzech_u: @Aerodeckvv: @fairfax: Dzięki za opinie. Po przeczytaniu forum nabrałem trochę wątpliwości co do niskiej awaryjności silnika w Hondzie. Z drugiej strony to na takich forach najczęściej udzielają się ludzie, którzy mają jakieś problemy i szukają rozwiązania.
@buchowo jestem zdania, że jeśli dba się o silnik, wymienia regularnie olej (ja co roku, co 10-12kkm), regularnie serwisuje, obserwuje i zawczasu usuwa drobne usterki, to wszystko będzie ok.

Civikiem jeździłem ponad 5lat bez żadnej poważnej usterki - zawsze dowoził na miejsce. Accord jak do tej pory to samo, oby tak dalej.
@buchowo: Tak jak pisał @fairfax - najważniejsze aby dbać o auto. Jeśli ktoś nie będzie pilnował płynów, wymieniał oleju na czas, regulował zaworów czy będzie dawal do pieca na zimnym silniku to nie wróżę nic dobrego dla takiego auta. Ważne aby kupić samochód od osoby która dba. Jak się kupuje auto od handlarza co sprowadził auto z zagranicy to nic dziwnego że są problemy. Zazwyczaj taki samochód jest już zmęczony życiem.