Wpis z mikrobloga

@zukikiziu: Nooo na biednego nie trafiło.

Przy takiej zaporowej cenie Tiagra / AUTHOR to raczej nie wyczyn. Złożyłbyś te podzespoły za 1500-2000 zł. Rama raczej rzadko spotykana. Załóżmy że rama 1500 zł. Reszta to marża. Mogę się mylić nie jestem ekspertem.
  • Odpowiedz
@fixie: W lokalnym sklepie uda mi się coś urwać, niskie marże dają. Może za 4 tysiące by się udało.
Fixie, Ty masz pojęcie :) Powiedz mi, czy z tego szosa by była?
Geometria prawie jak w moim fitnesie, która mi pasuje, ale to nie szosa. Znaczy, ja wiem, że ten rower szosą nie będzie, ale obręcze 15c zachęcają do założenia jakiegoś cieńszego laczka :)
  • Odpowiedz
ale obręcze 15c zachęcają do założenia jakiegoś cieńszego laczka :)


@zukikiziu: Rama CX zachęca do założenia grubszego. To nie za to płaci się w tych rowerach więcej?
  • Odpowiedz
@barbados69:
1) 4200 za rower szosowy/przełajowy/gravel/wyprawowy to wbrew pozorom niewiele
2) cena całej grupy Tiagry 4700 to ok. 1350 zł, odejmując hamulce szosowe i dodając jakieś przeciętne tarczówki mechaniczne jak w tym Authorze można śmiało zaokrąglić do 1500 zł
3) rama stalowa prezentująca minimalną jakość - koszt ok. 1000 zł (swoją drogą rama bardzo podobna do produktów Genesis, w UK to dominator stalówek na rynku konsumenckim)
4) reszty podzespołów nie chce mi się
  • Odpowiedz
@dran2: Wiesz, mam już dwa rowery. Ten byłby trzeci, z domu mnie wywalą z tym szpejem :D No i tak szukam czegoś bardziej uniwersalnego. To, że tym rowerem dałoby się wjechać w teren to ja wiem ;)
  • Odpowiedz
@fixie: Dzięki za podpowiedzi. Szosa to rekreacyjnie w moim przypadku. Nie ścigam się, to byłoby w sam raz. Obecnie mykam na używanym Simplonie Grid. Fajny rowerek, ale nie na wycieczkę z sakwami. Ma małe prześwity na oponę z tyłu i tylko 32 wejdzie bez ocierania o widełki.
  • Odpowiedz
@zukikiziu: przłaj/gravel - zakładasz opony szosowe/przełajowe i grzejesz km, a w tym rowerku są mocowania na bagażnik itd. + spokojnie wsadzisz nawet oponkę 1.95 jakbyś się w terenie po czymś trudniejszym niż ścieżkach leśnych i szutrach pałętał. Także jeśli chodzi o uniwersalność w oponach i geometrii, to jest ogromna.

Sam ujeżdżam i dla mnie jest genialny na szosę i teren. Do tego to nie 100% CX więc miejsce na bidon
shusty - @zukikiziu: przłaj/gravel - zakładasz opony szosowe/przełajowe i grzejesz km...

źródło: comment_0KVzRhgJKcJL1bGHy4YWqJ7C8MB9QmRw.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@zukikiziu: no to bier gravela. jeśli zakup za granicą nie jest Ci przeszkodą, to bier tego Norco. cena ta sama, a nowa 105 niszczy Tiagrę pod każdym względem.
  • Odpowiedz
@shusty:

Do tego to nie 100% CX więc miejsce na bidon błotniki czy bagażnik

e tam, w moim CX'ie też mam miejsce na 2 bidony i oczka na bagażnik z tyłu (;
  • Odpowiedz
@fixie: No ten focus fajny jest i fajne błotniki w zestawie, ale to rzadkość w CXach. Mało komu to potrzebne, ale na tył 1.95 chyba nie wrzucisz za to :P

@zukikiziu: Giant Revolt1, ale geometrią jest trochę w teren przesunięty i ma rzadko spotykane duże prześwity, że oponki 29er wsadzisz z wysokim profilem. Zobacz też przełożenia, w CXach normalnie masz dużo twardsze, a ja jeżdżę sporo w terenie
  • Odpowiedz