Wpis z mikrobloga

Heja, mam małe ostrzeżenie. Sytuacja przedstawia się tak:

Siedzę sobie w pracy, nagle dzwoni telefon stacjonarny:
-Słucham.
-Dobry! Telekomunikacja polska, zmieniamy na łączach i jest prośba, żeby po zakończeniu tego połączenia wpisał pan kod, który za chwilę panu podyktuję, uwaga dyktuję kod: (gwiazdka)21(gwiazdka)503977934(kratka)
-OKej.
-Jak pan go wpisze to tu u mnie zapali się kontrolka i już wszystko będzie OKej.
-Dobra, zaraz wpiszę.

Gość się rozłączył, a ja zrobiłem mały rekonesans. Okazało się że (gwiazdka)21(gwiazdka) to zlecenie przekierowania połączenia na numer podany po drugiej gwiazdce. Oczywiście nie wykonałem polecenia i czekam na reakcję. Za chwilę telefon dzwoni znów:
-Słucham.
-Halo, to jeszcze raz ja, wpisał pan kod?
-Nie.
-A mogę prosić o wpisanie?
-A dlaczego chce pan, żebym przekierował połączenia przychodzące na jakiś obcy numer komórkowy?
-Eeeeeeee.................

Wyskoczyłem do kiosku, kupiłem starter w Heyah i dzwonię na numer, na który szanowny pan kazał mi przekierować połączenie. Pierwsze dwa razy nikt nie odebrał, za trzecim odrzucił po jednym sygnale, za czwartym numer już nie odpowiadał.

Podsumowując: Szukamy informacji o numerze telefonu 503977934 tudzież 503 977 934, albo +48503977934, aczkolwiek to pewnie niezarejestrowany starter kupiony w kiosku i ślepy trop. Prawdopodobnie trafiłem na nową metodę wyłudzania kasy, więc ostrzeżcie swoich mniej technicznych krewnych i znajomych o takiej akcji. Najbardziej narażeni są jak zwykle ludzie starsi.

Ktoś ma pomysł jak dalej ugryźć ten temat?

Aha, śmiało udostępniajcie.

EDIT: Wrzucam listę komend odpowiadających za przekierowania połączeń:

*#21# (dzwoń) - informuje czy jest włączone bezwarunkowe przekierowanie połączeń
#21# (dzwoń) - deaktywacja bezwarunkowego przekierowania połączeń
*#61# (dzwoń) - informuje czy jest aktywne przekierowanie gdy nie odbieramy
#61# (dzwoń) - deaktywacja przekierowania gdy nie odbieramy
*#67# (dzwoń) - informuje czy jest aktywne przekierowanie gdy nasz numer jest zajęty
*67# (dzwoń) - deaktywacja przekierowania gdy nasz numer jest zajęty


  • 10