Wpis z mikrobloga

Hej,

Jak już pisałem w tym wpisie http://www.wykop.pl/wpis/14402491/
Postanowiłem stworzyć serię mojej autorskiej treści dotyczącej grafiki (głównie VFX) bazującej na materiałach edukacyjnych, newsach z branży, artykułach, wywiadach no i przede wszystkim wiedzy własnej.

Cała seria będzie pod tagiem >>> #vfxnews <<< jeśli spodobał Ci się wstęp to dodaj do obserwowanych, a jeśli nie to...


TROCHĘ O MNIE
Pracuję w jednym z największych i najlepszych studio postprodukcyjnych w Polsce, które to mieści się w Warszawie.
W branży zarobkowo 5 lat.
Zaczynałem jako praktykant, poprzez grafika i project managera aż do producenta/VFX supervisora teraz.
W pracy głównie zajmuję się zarządzaniem i nadzorowaniem pracą innych ludzi, ale też bardzo często param się samą grafiką i to na różnych płaszczyznach, od konceptów 2D aż po renderowanie 3D czy compositing.

CZEGO MOŻECIE SIĘ SPODZIEWAĆ PO TAGU
Planowałem wrzucić dziś wstep + mój pierwszy artykuł. Nie wiem czy mi się uda, ale już teraz mogę powiedzieć, że chciałbym w niedalekiej przyszłości poruszyć tematy:
- kim jest grafik i czy nadajesz się na niego oraz czy jest sens nim zostawać (talent to mit!),
- sytuacja w branży, jak z bezrobociem, jak z zarobkami, jak dostać pracę, gdzie szukać itd (myślę, że wielu pozwoli to zdobyć pierwszą pracę),
- jak ta branża wygląda po za Polską,
- czym jest grafika, jak ją rozróżniamy, jak wyglądają procesy przy większych produkcjach od reklamy do filmu pełnometrażowego,
- jaki soft jest na topie, czego warto się uczyć i który soft pomoże nam wykorzystać nasze indywidualne zdolności,
- jak i gdzie się uczyć,
- inspiracje, dużo inspiracji!
- wywiady z różnymi... mam nadzieję ciekawymi osobami :D
- oraz wiele innych ciekawostek.

Prawie wszystko pod tym tagiem będzie subiektywnymi spostrzeżeniami. Mogą być sytuacje, że ktoś się ze mną nie zgodzi, albo zarzuci nieobiektywność. Nie jest moim celem pełna obiektywność. Ten tag nie będzie drugą Wikipedią, to będzie raczej tag z historiami widzianymi oczami osoby z branży która ma jakiś bagaż doświadczeń i wiedzy nabytej samemu latami i chyba przy całkiem dobrych produkcjach :)

Zapraszam do obserwowania:
#vfxnews

ps. osoby parające się 2D również będą miały co do poczytania w tym tagu! Nie tylko 3D i VFX!

#grafika #3dsmax #3d #2d #blender #digitalpainting

Wołam kolegów z poprzedniego postu: @MrGreeneye @homo_superior @funeralmoon @ungaged @kalectwo @korynt @Doleginho @elodagus @diarrhoea @Mruvek @MrDarkenRahl @jogurtdrzewny @xrbartek @LooZ @Rezix
  • 30
@loczyn: Tak przy okazji, póki pamiętam: znasz jakiś kurs Maya/M3D/(inny 3D używany w branzy lub o podobnym workflow) + pewnie jakiś VRay czy Keyshot godny polecenia? Muszę się nauczyć, bo bez tego w CV mnie w rekrutacjach odrzucają na finałowym etapie (i to na pozycję concept lub marketingowy ilu, a nie żaden modelarz).
@adawidowicz: Wiem, a myślałeś nad modo + keyshot? Bardzo często używany przez deisgnerów, albo Cinema 4D przez matte painterów? Szybciej się nauczysz, bo Maya jest toporna, chociaż rozumiem też dlaczego akurat jej wymagają...
Poszukam coś dla Ciebie
@loczyn: Z góry dziękuję. Przypuszczam, że modo też będzie ok, a na pewno lepsze niż nic.

W ostatniej odpadłem przez brak Maya niestety (i chyba Vraya uzywali) mimo że art był ogólnie zadowolony z wyników testu. To miłe być w finałowym etapie, ale jednak liczy się efekt i podpisana umowa ostatecznie :)
@loczyn: Workflow, funkcje, filozofia pracy - nie jestem pewny jak to nazwac. Jasne ze caly soft trzeba bedzie przytswoic, ale jak na przyklad zna sie Ai to opanowanie Corela nie przysparza juz takich problemow bo sama istota pracy jest podobna, natomiast przesiadka z PS na Paintera to juz inny workflow i w ogóle funkcje.