Wpis z mikrobloga

Dawno nic nie pisałem, tak więc czas na kolejne podsumowanie Case Clickera. Ostatnie wrzucałem jakieś 2 tygodnie temu, a od tego czasu dość dużo rzeczy przyśpieszyło. Tym razem będzie trochę więcej czytania niż ostatnio.

Pobrania / statystyki
Dzienna ilość pobrań powoli wzrasta, aktualnie jest ona na poziomie 2400 - 2600 pobrań na dzień. Całkowita liczba pobrań od ostatniego podsumowania się podwoiła i wynosi już 67.000, tak więc w przyszłym miesiącu powinna przekroczyć już granicę 100.000 pobrań.

Facebook
Podobnie jak z pobraniami, ilość lajków na facebooku także się już podwoiła i aktualnie jest już ich ponad 2300. Uważam, że zrobienie tego fanpage'a to był strzał w dziesiątkę, dzięki niemu więcej osób może się dowiedzieć o grze, a także mogą być na bieżąco z aktualizacjami.

Reklama
Postanowiłem trochę zainwestować w reklamę aplikacji. Zacząłem od wykupienia większości reklam na facebooku z allegro. Efekt? Praktycznie żaden, w większości przypadków są to fanpage z dużą ilością lajków, ale nie odwiedzane przez lajkujących.

Aktualnie mam wykupione reklamy facebooka, płacę 25zł na dzień, co daje około 5000 wyświetleń reklamy dziennie i około 100 lajków na dzień, a jak wiadomo - każdy like przekłada się na pobranie aplikacji.

Aktualnie reklama targetowana jest do osób z Polski w wieku 14 - 24 lat, które lubią Counter-Strike'a i mają polubione strony, które są z nim związane. Nawet nie spodziewałem się, że facebook daje aż takie możliwości.

Jeśli aplikacja utrzyma obecne tempo wzrostu to w przyszłym miesiącu budżet na reklamę na facebooku zostanie zwiększony czterokrotnie.

Wersja na iOSa
Parę dni temu zakupiłem za $99 licencję developera apple na rok, dzięki czemu mogłem zacząć portowanie aplikacji na iOSa.

Dzięki temu, że aplikacja została stworzona za pomocą Corona SDK, to aplikacja nie wymagała zbyt dużej ilości zmian w kodzie. Trzeba było jedynie dodać obsługę Apple'owego systemu mikropłatności.

Mały problem pojawił się, gdy okazało się, że trzeba mieć komputer z Mac OS (do buildów) i urządzenie z systemem iOS do testów.

Jeśli chodzi o komputer - postanowiłem wykupić usługę oferowaną przez macincloud.com, płaci się $1.00 za godzinę i ma się dostęp do komputera z Macem z którym można się łączyć za pomocą wirtualnego pulpitu.

Co do urządzeń - także ich nie musiałem kupować, postanowiłem skorzystać z usług firmy weznaprobe.pl i wypożyczyłem iPada Mini i iPhone'a 5s. Wyszło mnie to 1700 PLN za kaucje zwrotną + 50 PLN za każdy dzień wypożyczenia.

Reklamy w Aplikacji
Znowu trochę zmian. Na chwilę obecną używam dwóch dostawców reklam - Vungle'a i AdMoba. Reklama z AdMoba jest jedynie wyświetlana, gdy nie ma reklam z Vungla.

Jak z efektywnością?
AdMob - 5000 - 7000 wyświetleń dziennie, średni zysk za 1000 wyświetleń wynosi ok. $1.10
Vungle - 22000 - 24000 wyświetleń dziennie, średni zysk za 1000 wyświetleń wynosi ok. $1.30
Różnica między tymi sieciami jest taka, że Vungle płaci od instalacji aplikacji, a AdMob od kliknięcia w reklamę.

Aktualnie wszystko jest już gotowe i aplikacja czeka na zatwierdzenie przez Apple, co zwykle zajmuje około 6-7 dni.

#gamedev #android #googleplay #caseclicker #csgo #counterstrike #coronasdk #ios #iphone
Crypton3 - Dawno nic nie pisałem, tak więc czas na kolejne podsumowanie Case Clickera...

źródło: comment_vFFcAhE9yj1MF9QkEtZjZUDTIwXiM5Fv.jpg

Pobierz
  • 17
@LuK1337: Dzięki za zgłoszenie, pewnie dlatego, że gappsy są wymagane do mikropłatności. Postaram się to naprawić w następnej wersji.
@applicattura: Niestety nie. Jednak jeśli chodzi o mikropłatności to są dość duże wahania, w jeden dzień mogę zarobić X PLN, a w następny już 3 razy tyle. Dzienna ilość kupujących od około 15 dni utrzymuje się na podobnym poziomie.
każdy like przekłada się na pobranie aplikacji.


@Crypton3: Skąd wiesz, że każdy like przekłada się na pobranie?

Jak z efektywnością?

AdMob - 5000 - 7000 wyświetleń dziennie, średni zysk za 1000 wyświetleń wynosi ok. $1.10

Vungle - 22000 - 24000 wyświetleń dziennie, średni zysk za 1000 wyświetleń wynosi ok. $1.30


@Crypton3: Czy mówisz ogólne stawki, czy w Twojej grze? W Vungle piszesz o wyświetleniach i płatności wyświetlenia, a dalej o
@sortris: $1.30 i $1.10 to eCPM, ale raczej mało kto tutaj zna znaczenie tego skrótu :p
Co do like'ów - tylko tak zakładam, ale raczej nie wyobrażam sobie osoby, która by polubiła fanpage, a nie ściągła gry. Taka sytuacja wydaje się trochę bez sensu.
$1.30 i $1.10 to eCPM, ale raczej mało kto tutaj zna znaczenie tego skrótu :p

@Crypton3: No ok, ale podajesz wartości dla swojej gry, prawda? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jak często wyświetlasz reklamy w grze?

Co do like'ów - tylko tak zakładam, ale raczej nie wyobrażam sobie osoby, która by polubiła fanpage, a nie ściągła gry. Taka sytuacja wydaje się trochę bez sensu.

Wiesz, moim zdaniem to
Wiesz, moim zdaniem to chyba jednak częsta sytuacja. Osobiście nie widzę powodu, dla którego ktoś miałby od razu pobierać grę po kliknięciu lajka. Tym bardziej, że kliknięcie lajka to 0.5 sekundy. Aby zainstalować grę gościu najpierw musi znaleźć adres apki w sklepie, kliknąć, poczekać na załadowanie strony i kliknąć zainstaluj o ile ma podłączony telefon. Strzelałbym w konwersję na poziomie 50-70% a nie 100%. :)


Może i masz rację, ale w tej