@Karbostyryl chodzi o niezawodność. Jesli tluczesz ten sam silnik 30 lat to ludzie go znaja i sa w stanie naprawic nawet na najwiekszej dziurze na ziemi. To nie jest tak ze one sa nie zmieniane. Po prostu sama baza jest bardzo stara
@mazaken masz racje. Jedynym sensownym wyjsciem byloby stworzenie standardow 4 rodzajow butelek (duzej,malej, zielonej i ciemnobrązowej) i nakazanie ich stosowania.
Problem z butelkami jest spowodowany tym ze kazdy koncern tworzy swoje wielorazowe butelki i da sie je uzyc ponownie tylko w tym koncernie.
Jeśli butelka byłaby ustandaryzowana to ta z Żywca mogłaby być napełniona ponownie w Gdańska. Teraz musi wracać "na pusto" do miejsca produkcji. To powoduje ze jest to kompletnie nieopłacalne.
@Szpiczaga: TDD pomaga wychwycić płapki myślenia. Np bardzo podstawowym casem jest co jeśli apka zwrócu błąd (w przypadku komunikacji z serwisami). TDD pozwala na obsłużenie go wcześniej w odpowiedni sposób. W systemach pisanych na kolanie błędy są obsługiwane przez użytkownika. Pytanie co się bardziej opłaca. Testować na produkcji czy pisać stabilny kod. W przypadku posiadania testów(dobrze zaplanowanych) mamy pewność ze po refactoringu nie ma tragedi z naszą apką.
@marcinRGZ znasz takie pojecie jak drenaż mózgów? Chodzi o to ze zagranicy wciaz warto podkupic za wiecej pieniedzy Polaka bo on dzieki temu zbuduje mu wieksza przewage konkurencyjna. A dla Polaka nie oplaca sie robic bo nie ma pieniędzy na inwestycje oraz nie ma tak dobrze zawojowanego rynku.
Generalnie polskie IT tez jest tylko montownią projekty robione u nas wzmacniają zagraniczne korporacje. Wiekszowc pomysłów to inicjatywy z zachodu dla zachodu.
@koniarz: Bo Ci ludzie walczą z terrorystami (którzy jak wiadomo działają na nielegalnych siłowniach). Wiec z definicji powinni być świetnie przygotowani fizycznie.
@jusstt nie bronie oprawców. Istota człowieczeństwa jest widzieć ból. Starać się go zrozumieć. Rozumieć nie znaczy tolerowac ani nawet akceptować. Chodzi tylko o spojrzenie z innej perspektywy. Chodzi tez o chwile refleksji nad tym co wspomniałeś. Chwile refleksji nad tym. Osoba robi źle a potem żałuję, czy my nigdy nie będziemy przed takim dylematem? Jak wtedy postąpimy? Nigdy nie zrobiłeś komuś czegoś złego? O czym wtedy myślałeś? Itd itp.
@jusstt nie chciałem zejść do tego poziomu. Po prostu chciałem podkreślić ze oni moga (ale nie musza) być tacy sami jak inni. To tylko poezja, nie powinniśmy brać tego jako zero jedynkowo. Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę generalne nastroje i nastawienie ludzi do tego typu zachowań. Podejrzewam ze w czasie powstawania tego utworu chcieli ich wszystkich wieszać. Wiec tez chodziło o lekkie podważenie stereotypu. Takie wywrotne pytanie: czy każdy ubek robi takie
@jusstt: to jest troche tak jak z pracą w banku lub innej dużej korporacji.
Bank ma oddział w Polsce, a w Szwajcarii robi się gigantyczne przekręty. Małe trybiki dostarczają narzędzi do czynienia zła. Czasami patrząc na swój prywatny cel i mając swoje poglądy dołączamy się do inicjatyw które są z nimi zupełnie sprzeczne. Poczytaj o socjalistach którzy wierzyli w partie a ta partia ich krzywdziła (wiary w socjalizm nigdy nie stracili
@jusstt: Czemu usprawiedliwienie? Bardziej pokazanie ze decyzje życiowe są zależne od poglądów, ambicji oraz otoczenia (środowiska) w którym się obracasz. W moim odczuciu ten utwór pokazuje ze człowiek ambitny tez może zabłądzić. Pomimo dobrych chęci popełnia wiele błędów, uświadamia sobie o tym ile zła zrobił dopiero z perspektywy czasu. Niestety jest już za późno żeby to naprawić. Podmiot chciał być bohaterem, artystą, kimś wielkim, a jedyne co udało mu się osiągnąć
@na_piechote: Ale mając zapełnione oba pasy równomiernie każdy by się musiał dostosować. i prędkość w końcu sama by się wyregulowała (zakładając ze po zwężeniu ruch jest płynny). A tak lewy jedzie. potem wpada ktoś z prawego wiec lewy stoi itd.
Obronie szeryfa. Facet widzi problem ale źle go adresuje. Problemem jest że większość ludzi jedzie prawym. Ludzie z lewego nie dojeżdżają do końca zwężenia tylko zmieniają pas na prawy dużo wcześniej. Co powoduje ze dwa pasy nie przeplatają się idealnie 1 z lewego, 1 z prawego (L-P-L-P) tylko więcej z lewego (L-L-P-L-P-L-L) co powoduje wydłużenie korka. Moim teoretycznym rozwiązaniem tego problemu jest nie wpuszczanie ludzi przed zwężeniem. A jeśli mam możliwość kontynuowania