Jaka przyszłość czeka Centralny Port Komunikacyjny? Ekspert nie ma wątpliwości
Projekt CPK powinien być kontynuowana niezależnie od zmiany rządu. Budowa zarówno centralnego lotniska, jak i linii kolejowych związanych z projektem CPK leży w interesie rozwoju Polski - twierdzi prezes Stowarzyszenia Ekonomiki Transportu Paweł Rydzyński.
smooker z- #
- #
- #
- #
- #
- 349
- Odpowiedz
Komentarze (349)
najlepsze
Podobnie jak ja myślą ludzie w strefie oddziaływania lotniska.
Podobnie też myśla ludzie którzy wiedzą że Okęcie ma nocny zakaz. Nie mówię już o wyczerpanych slotach na dzienne operacje.
Nie mówię też o braku miejsca na 3 pas. Nie mówię też że decyzja środowiskowa o 3 pas jest praktycznie niemożliwa.
To będą piękne czasy.
Przez te wszystkie lata projekt powinien być już dopracowany, a jest ledwie popłuczyną. Gdy brało się udział w wałach, teraz płacz, że się urwało.
I powiedzcie jeszcze kto zaplaci za to cpk
@komarrek: Ty jeśli płacisz podatki.
https://youtu.be/sE9Go2WrLYI
Ostatnia inwestycja lotniskowa PiS też miała super analizy, skończyło się tak:
Radom 105k w niepełny rok, miało być 250k, potem 180k. PiS hucznie zapowiadał 1 milion w 2025.
Warto przypomnieć że loty z Radomia są sprzedawane poniżej ceny rynkowej, teraz miasto chce fundować połączenia:
https://www.pasazer.com/news/464601/miasto,radom,chce,dofinansowac,loty,z,radomskiego,lotniska.html
https://www.fly4free.pl/czy-lotnisko-w-radomiu-pojdzie-droga-modlina-doplaty-dla-linii/
Na początku LOT mocno poniżej
Obecnie to 102-110k.
Wzrost 6x.
Obecne przychody PPL to 13mln. PLN.
Tutaj chwalą się 1mld. z samego cargo od 2036.
Jak PPL zaliczy wzrost z 13mln do 1mld w takim czasie z samego cargo?
Przy okazji znalazłem opinię szefa Wizz o CPK, też nieprzychylną.
https://www.money.pl/gospodarka/budowa-lotniska-to-bardzo-kosztowne-hobby-szef-wizz-aira-o-cpk-6974980632685440a.html
@deletenomads: każdy z nas Polaków ma w tym interes. Dziwne, że ludzie tego nie widzą. To tak jakby być przeciwko budowie autostrad.