Afera Newag: czy dałoby się zmodyfikować kod w pociągach w niezauważalny sposób?
Założyciel i członek Dragon Sector, haker, ojciec polskiego reverse engineeringu, Gynvael Coldwind o tym, czy ktoś mógł zmodyfikować skompilowany program w pociągach Newag i jak byłoby to trudne. Czy firma Newag swoim oświadczeniem robi z nas idiotów?
mwl4 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 119
- Odpowiedz
Komentarze (119)
najlepsze
ojciec? w Polsce jest w takim razie całe mnóstwo pradziadków reverse engineeringu :)
@lunaexoriens: Ludzie ze sceny, nie zmieniają ksywek jak rękawiczki. Skoro przyjął taką jako nastolatek i wyrobił sobie renomę, to nie będzie jej teraz zmieniał, nieogarze.
Twierdzenie Newag że "hakerzy" zmodyfikowali ich kod i wstawili tam "modyfikacje" - jest bardzo łatwe do sprawdzenia i obalenia:
wystarczy na ten kod popatrzeć i już wiadomo czy w całości jest produktem bez modyfikacji czy też miał jakąkolwiek modyfikację
Chyba nie skonsultowali się ze swoimi programistami wydając takie oświadczenie :)
Natomiast manipulują twierdząc, że to hakerzy unieruchomili pociągi, a nie oryginalny soft Newagu.
@mwl4: i kto miał interes w takiej modyfikacji?
is fecit, cui prodest - ten uczynił, czyja korzyść
@sickonce: Bardzo mocno na wyrost, sprawdzając za pomocą GPSu czy pociag akurat nie stoi w warsztacie konkurencji ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Chyba emacsem przez sendmail
Gość ma tę samą ksywę od lat. Ciekawe jaki był wasz adres email w 2007? ;)
No i nie masz szans w tej branży robić roboty dobrze nie mając określonego... "charakteru". Gyn i tak w tym spektrum jak na poziom jaki osiągnął jest wyjątkowo normalny.
Dobrze, że takie rzeczy wychodzą może ludzie zaczną bardziej się wnerwiać jak sprzęt co wczoraj działał poprawnie, nagle przestał i nie opłaca się go naprawiać.
Co fakt to fakt, chodziło mi jedynie o pokazanie możliwości jakie mają obecnie i mieli kiedyś bo o takiej opcji ( jak w pierwszym poscie) mówię już od wielu lat.