Nowe samochody nie zdają testu ochrony przy zderzeniu bocznym. Dlaczego?
Wszystko przez coraz cięższe i wyższe SUVy. Energia nie jest w stanie rozproszyć się w miejsach które zostały stworzone do jej wytracania. Zamiast tego energia gromadzi się wokół słupków A, B i C które nie są na to przygotowane. Prowadzi to do wielu zgonów wśród kierowców i pasażerów.
Nutaharion z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 387
Komentarze (387)
najlepsze
Wg mnie SUVy, jako rak i nieekologiczne pojazdy, powinny być tępione z całą surowością...
to jest tutaj jako łącznik a nie spójnik, więc przecinka tam nie ma ekspercie od siedmiu boleści.
@Lardor: według mnie nazywane suvem powinny być TYLKO samochody które wazą powyzej 3 ton: RR l322, X7, GLS i tyle, reszta to udające suvy zabawki.
Dokładnie.
Widok takich bab:
Dwie ręce na kierownicy, kark sztywny, głowa na wprost i strach w oczach.
Kompleksy od wieków.
@
@Nudel1306: Lamborghini Urus (Sportowe SUV) ma współczynnik oporu 0.36. Dla porównania zwykła Audi A6 w sedanie ma współczynnik oporu 0.26. Im wartość jest niższa, tym lepiej.
Wielu mieszczuchów już tak zrobiło, to zaczęły im przeszkadzać pracujące ciągniki i kombajny.
Jak tak dalej pójdzie (a wszystko wskazuje na to, że nadal tak będzie), to za kilka/kilkanaście lat po drogach trzeba będzie jeździć
Może pogadajmy jeszcze o szansach przy zderzeniu przeciętnego auta z pociągiem albo z TIR'em co ma na pace 20 ton ( ͡º ͜ʖ͡º).
Te testy są sugestywne i nigdy nie wyczerpią wszystkich możliwych scenariuszy, choć ich wachlarz jest i tak dzisiaj zdumiewający.
Ciekawi mnie jeszcze jak robią krasz-testy aut elektrycznych - czy one mają jakieś
A ta fota pokazuje, że właściciele mikro-aut jak ten Ford Ecosport (eco jak i sport tylko z nazwy xD) nie znają możliwości swoich aut (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■) a ma on z SUVami tyle wspólnego co rower z motorem - ilość kół się zgadza ;).