TL DR: Ryanair próbuje wychujać na zwrotach pieniędzy za odwołane loty kilkadziesiąt tysięcy ludzi z całej Europy. Procedura zwrotu pieniędzy NIE DZIAŁA, niezależnie od kanału kontaktu z tą firmą czy bardzo częstym brakiem tego kontaktu. Proszę o pomoc w rozdmuchaniu tej sprawy, nie widziałem jeszcze śladu po tym w mediach:
Szanowni Państwo, którzy zostali poszkodowani przez sytuację z zamknięciem przestrzeni powietrznych różnych krajów i odwołaniem lotów Ryanair. Od dwóch dni (dopiero od dwóch dni, jak się okazuje) próbuję bezskutecznie uzyskać zwrot pieniędzy (raczej zaaplikować o niego, na kasę trzeba później czekać 7 dni roboczych) z powodu odwołania lotów przez Ryanair. Odwołanie lotu - wiadomo - Koronawirus. Jednakże, ja chcę tylko z powrotem moje parę groszy.
Teraz, okazuje się, że ta firma unika teraz jakichkolwiek rozmów z klientami nt ZWROTÓW, a ich konsultanci, jeśli jakimś cudem nawiąże się z nimi kontakt, aktywnie namawiają DO ZMIANY DATY LOTU, o zwrotach pieniędzy nie mówiąc ani słowa. Cała procedura zwrotu na ich stronie nie działa i nie wygląda na to, żeby miała zamiar działać od samego początku. Nie jestem jedynym, który zauważył dziwne zależności. Na Fan Page Ryanair na Facebooku wpisało się już kilkanaście tysięcy osób mających z tym problem od przynajmniej czterech dni, to już nie wygląda na awarię systemu, lecz na celowe unikanie klienta z nadzieją, że odpuści sprawę kilkudziesięciu euro.
Prośba: jeśli ktoś ma problem z tą linią ja ja, albo się po prostu nudzi, czy może pomóc w kontakcie z mediami polskimi, zagranicznymi, jakimikolwiek - ja wysłałem maila do naszych (TVN), nie wiem czy sam się przebiję, ale kilkadziesiąt/ kilkaset podobnych może nagłośni sprawę
Poniżej dodaję jeszcze link dla samych poszkodowanych, jest to kontakt do Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Można (i trzeba) złożyć tam skargę. Co prawda sami przyznają, że rozpatrywanie wniosku u nich trwa 8 miesięcy (!), ale ja liczę na efekt skali. Jeśli ktoś z was wie, gdzie jeszcze można oficjalnie uderzyć, proszę o namiar
https://ulc.gov.pl/pl/punkt-ob...
Dziękuję za poświęcenie chwili uwagi, Hjuman
Komentarze (211)
najlepsze
Nie znam się, unikam kart kredytowych jako płatności elektronicznych w sieci ale czytam od lat na wykopie jakie to oczywiste i banalnie proste .
Co poszło nie tak ?
Lecz od kilku dni nurtuje mnie jedna myśl, czy mimo że przeszedł mój wniosek firma wypłaci kasę? Bardzo proszę o odpowiedzi czy ktoś już dostał zwrot za bilety.
"Szanowny Kliencie,
W nawiązaniu do Państwa wniosku dotyczącego zwrotu kosztów rezerwacji xxxxxx.
Ze względu na dużą liczbę odwołanych lotów, spowodowanych COVID 19, mamy do czynienia z niebywałą ilością podań do rozpatrzenia. Prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość.
Prosimy o nie przedkładanie wniosku ponownie.
Dziękujemy za zrozumienie.
Z Poważaniem,
Obsługa Klienta Ryanair"
Z góry dziękuję i pozdrawiam ;)