Vulkan API 1.2 wydany
Vulkan API będące następcą OpenGL, umożliwiające dużo większą kontrolę nad sprzętem i przez to uzyskiwanie lepszej wydajności, doczekało się nowej wersji 1.2. Dodane zostały 23 rozszerzenia pomagające np. projektowi DXVK, lecz mimo to jego wymagania sprzętowe nie zostały zwiększone dla tej wersji.
q.....n z- #
- #
- #
- #
- #
- 108
Komentarze (108)
najlepsze
@tuomollo: True, true.... (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
#pdk
@megawonsz9: OpenGL 4.6 wspiera SPIRV
@Neurotok: To tylko kwestia czasu kiedy zostaną porzucone natywne implementacje OpenGL czy DirectX na rzecz ich następców pracujących na Vulkan. Już teraz są takie rzeczy jak Zink czy DXVK.
@Jarkendarion:
Vulkan różni się od WINE... niczym i wszystkim, bo to dwie różne rzeczy. Nie można ich porównywać.
- WINE to reimplementacja Windows API dla systemów Unixowych (możesz to nazwać emulacją, ale WINE nie jest emulatorem, tylko raczej translatorem).
- Vulkan to API pozwalające na komunikowanie się programu z kartą graficzną. To konkurencyjna technologia do OpenGL czy DirectX.