Hamowanie silnikiem i biegami
Hamowanie silnikiem - krótki poradnik jak umiejętnie redukować biegi, aby zaoszczędzić paliwo i nie tylko. Warto wiedzieć i stosować
pussyrider z- #
- #
- #
- #
- #
- 387
- Odpowiedz
Hamowanie silnikiem - krótki poradnik jak umiejętnie redukować biegi, aby zaoszczędzić paliwo i nie tylko. Warto wiedzieć i stosować
pussyrider z
Komentarze (387)
najlepsze
znam to uczucie :\
@willard
@m9w1
Już wam tłumaczę dlaczego i ja naciskam na klakson za wami. Jeżeli droga jest pusta to ok, warto sobie powolutku dojechać do świateł. Problem robi się w momencie godzin szczytu, gdy z każdej strony znajduje się bardzo dużo aut i swoją jazdą często blokujecie ludzi za sobą przez co zostają na środku skrzyżowania w momencie zapalania się zielonego dla ludzi jadących z boku.
W byciu ekonomicznym
Człowiek siedzi w tym internecie i tylko potem się boi wyjechać na ulice, bo wszędzie się obawia takich "ekspertów" :D
Ta technika dobre sprawdzała się w silnikach gaźnikowych, a często była zbawienna w silnikach dwusuwowych "opalanych" mieszanką paliwa z olejem - po puszczeniu gazu, szczególnie przy wysokich obrotach tłok miał osłabione smarowanie, przez zmniejszenie dawki mieszanki do
Spalanie "na luzie" czyli na biegu jałowym, podaje się w odniesieniu do czasu, a nie dystansu. Najczęściej jest to wartość ok. 1-2l/h
Dodam że 200kkm na dwumasie nie jest złym wynikiem :D
Oni się zatrzymają, światło się zmienia a Ty (albo ja) mamy 30 na zegarku - lekki ruch prawej stopy i już z powrotem 60 i na 4 biegu silnik sobie pyrka. A wszyscy mistrzowie hamowania na ostatnią chwilę robią start zatrzymany.
@Marcinxxx:
Jeżdżąc umiejętnie za wiele tego sprzęgła nie zużyjesz a być może nie będziesz musiał ruszać od zera spod świateł.
Przy sprzyjających warunkach można nawet ponad 3/4 kilkunastokilometrowej trasy przejechać bez użycia hamulca. :)
Błąd łączenia się z bazą danych
@pin_i_zielony: Wiesz... silnik spala paliwo na luzie nawet jak nie wciskasz gazu. Za to z reguły go nie spala podczas hamowania silnikiem.