PKP wynajmuje czeskie wagony, chociaż nowe polskie stoją na bocznicy!
Od początku wakacji PKP Intercity wynajmuje od Czechów 30 kilkudziesięcioletnich wagonów, których przedziały przypominają wyglądem stare pociągi podmiejskie. W tym samym czasie na polskich bocznicach stoją nieużywane nowoczesne wagony, którym nie zrobiono przeglądu technicznego.
sl500 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 76
Komentarze (76)
najlepsze
Bo ten przegląd kosztuje kilkaset tysięcy złotych. To nie przegląd, a naprawa okresowa obejmująca regenerację wszystkich elementów, które się zużyły. Nie ma sensu naprawiać 30 polskich wagonów tylko po to, żeby jeździły w wakacje. W pozostałe dni będą stały i gniły. A to kosztuje bardzo dużo. Takie naprawy wykonuje się co 2,5 roku.
a w tekście
@sl500: dobra manipulacja
Z Deutsche Bahn nie ma nic wypożyczonego nie licząc 4 lokomotyw Vectron. Po prostu były to niemieckie wagonu na pociągu do lub z Niemiec.
Łącznie cztery zdania, podparte 20-sekundową wypowiedzią o przeglądach pociągów, żadnych konkretów i najlepsze Źródło: RDC .Zajebiście rzetelny serwis.
A w sezonie to już w ogóle bajka. W środku jeszcze można by trachnąć kącik serwisowy z kompresorem. Full wypas normalnie. Się rozmarzyłem się. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Bardzo duża ilość nowych wagonów? To nie było to, to były ponad 20 letnie wagony.
Te nowe wagony, które stały prawie 2 lata z powodów formalnych (zakup przez Agencję Rozwoju Regionalnego czy Przemysłu, jakieś problemy formalne dosyć duże były, nie znam szczegółów, można poszukać w sieci) są już w ruchu. Jeżdżą na trasie Wrocław - Gdynia. Świetny tabor, niesamowicie wygodny i cichy. I to w cenie biletu na TLK.
Jak zwykle kolejna głupia teoria ma najwięcej plusów.
Media jak zwykle piszą bzdury na ten temat.
Wagony, które stoją w krzakach nie będą tak szybko naprawiane. Po prostu się nie opłaca. Od grudnia do ruchu wchodzi 40 nowych 8 członowych jednostek. Automatycznie nie będą potrzebne tak znaczne ilości wagonów. Kolejna sprawa, żadne nowe wagony nie stoją w krzakach. Odstawia się głównie wagony, którym wychodzą terminu Napraw Głównych (tzw. Przegląd P5).