Wpis z mikrobloga

Obecne ograniczenia prędkości nie są w żaden sposób dostosowane do aktualnie eksploatowanych samochodów na drogach.
50 km/h w zabudowanym przy tych osiągach/hamulcach to śmiech, 70 km/h mogło by być na lajcie, bo dużo osób wyznaje zasadę że "do 20 wzwyż nie łapią", więc i tak każdy leci te 60-70 ¯\(ツ)/¯
50 w zabudowanym może miało sens za czasów poloneza i trabanta, teraz to kuriozum. #takaprawda
#polskiedrogi
  • 154
  • Odpowiedz
@Wraczek: Nie tędy droga. Trzeba zająć się budowaniem porządnej infrastruktury, dróg, autostrad, rond, obwodnic itp. żeby ruch był sprawniejszy. Przy 50 i tak ludzie sobie nie radzą jak trzeba zrobić jakiś nagły manewr lub hamować także lepiej nie zwiększajmy. Jak będzie 70 to też będą #!$%@?ć te 20 więcej "bo nie łapią" i wtedy będzie Kongo
  • Odpowiedz
18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

  • 1
@warzkos to załóż opony 195 do 600konnej fury, lub kapcia 250 do seicento.

Powierzchnia styku opony z asfaltem ma duże znaczenie dla przyczepności i hamowania.
  • Odpowiedz
droga hamowania porsche z ceramicznymi hamulcami 70-0 będzie gdzieś o połowę krótsza niż fabią z bębnami 50-0 ( ͡º ͜ʖ͡º)


@assninja: właśnie dlatego limity prędkości muszą ustalać "uczeni eksperci", bo przeciętny kierowca spod znaku chłopskiego rozumu sądzi tak jak Ty.

Bo tymczasem w rzeczywistości Porsche z ceramicznymi hamulcami z 70 potrzebuje niemal 2x dłuższej drogi niż Fabia z 50 :)
  • Odpowiedz
@Wraczek: samochody są o wiele cięższe teraz i różnica w skutkach potrącenia przez samochód jadący 70, a samochodem jadącym 50 lub 30 jest ogromna. Droga hamowania też drastycznie się skraca. Zwyczajnie jest bezpieczniej dla KAŻDEGO.
  • Odpowiedz
@majk_emigrant: o dziwo łatwiej mi było znaleźć dobry test fabii niż porsche czy ferrari xD

masz tu przykład, 100-0

fabia 47 metrów

porsche 918 - 31 metrów

o wiele więcej jest testów przyspieszenia niż hamowania z dobrym miernikiem i podanym dystansem

Z kolei tutaj jest lista kilkunastu samochodów które hamują z 70 mph (112 km/h) i jest to średnio o 7 metrów mniejszy dystans niż fabia ze 100. Konkretnego testu 50-0
  • Odpowiedz
@hellfirehe: @robertx a tymczasem patrz post wyżej. Testu 50 vs 70 nie ma, jakoś nikt tego nie zrobił, ale przy teście 100 vs 112, porsche jadące 112 kmh ma o 7 metrów krótszą drogę hamowania.

Acz z tym że porsche będzie 2x lepsze to oczywiście przesadziłem
  • Odpowiedz
@Wraczek ta, widzę po rozjechanych jeżach i innych zwierzętach, jak zajebiste mają hamulce i czas reakcji. Chyba że po prostu są #!$%@?. Chociaż najpewniej jedno i drugie, sądząc po ostatniej akcji, gdy samochody tylko przejeżdżały nad rannym jeżem. Tfu
  • Odpowiedz
@assninja: jak znajdziesz test fabii z 1999 roku może wynik będzie jeszcze bardziej na niekorzyść fabii (pewnie by nawet miała bębny z przodu)

https://www.wyborkierowcow.pl/droga-hamowania-ze-100-kmh-ranking/ - test z 2017 roku
Fabia ma 36,8m czyli zawrotne 5m różnicy jednego z tańszych aut vs najdroższy supersamochód lol

jakbyś jeździł zarówno słabym zwykłym autem jak i przetestował sportowe to nigdy byś tego nie powiedział lol


nie skomentuję tego, ale Ty pewnie jeździłeś i jako znawca
  • Odpowiedz
@b7kj: a we wzorze na siłę tarcia powierzchnia kryje się w parametrze "siła nacisku"


Widać że nie uważałeś na fizyce. Siła nacisku, w przypadku Ziemii ma wzór F=m*g
Gdzie F to siła, m to masa i g to przyspieszenie ziemskie. Gdzie w tym wzorze jest powierzchnia?

Btw, tak działa na przykład waga. Odczytuje siłę nacisku i zmienia na kilogramy. Tam też nie jest używana powierzchnia.
  • Odpowiedz