Wpis z mikrobloga

@Pan_Kuc

@r5678: Dlatego auta spalinowe to szmelc 😮‍💨

Zużycie świec po tak krótkim przebiegu świadczy o problemach ze spalaniem mieszanki. Normalnie, świece zapłonowe wymienia się po ok. 100k km przy jeździe na Pb i co 50k km przy jeździe na LPG.
  • Odpowiedz
@r5678: aż mnie zmotywowałeś do sprawdzenia serwisówki mojego samochodu, co ile przewiduje wymianę świec. No i wisi co 60 kkm. Co cię motywuje do takich częstych wymian?

Ta druga z lewej wygląda dramatycznie (jak na taki mały przebieg) i zakrawa już lekko o #!$%@? silnika. Ciekawe zresztą czy już do niego nie doszło, bo wyraźnie brakuje tam fragmentu i w dodatku nalot na niej mocno odstaje od pozostałych. Zmierz sobie kompresję,
  • Odpowiedz
  • 1
@yaszczur:

Normalnie, świece zapłonowe wymienia się po ok. 100k km przy jeździe na Pb i co 50k km przy jeździe na LPG.

sam producent świec podaje aby wymieniać je co 20K w przypadku LPG i 30-40K w przypadku benzyny.

@majk_emigrant:

Co cię motywuje do takich częstych wymian?

Opel i listwa zapłonowa które lecą. wolę cześciej wymieniać świece niż tą listwę za parę stów. Bo tak było wcześniej, wymieniałem rzadziej i
r5678 - @yaszczur:
Normalnie, świece zapłonowe wymienia się po ok. 100k km przy jeźdz...

źródło: sfsfwy

Pobierz
  • Odpowiedz
@r5678

@yaszczur:

>Normalnie, świece zapłonowe wymienia się po ok. 100k km przy jeździe na Pb i co 50k km przy jeździe na LPG.

sam producent świec podaje aby wymieniać je co 20K w przypadku LPG i 30-40K w przypadku benzyny.


Producent by chciał, żebyś wymieniał jak najczęściej.
Mam dwa auta, jedno V6 Pb+LPG drugie V8 tylko Pb. Wymieniam po takim okresie jak wspomniałem wyżej i wszytko w jak najlepszym porządku.
  • Odpowiedz
  • 0
@yaszczur: może masz sprawny silnik? Bo w tym samochodzie nie jest. (opel więc pali olej)
@trzaichlac69 teraz briska wrzuciłem

@ZlodziejBilonownic nie świece tylko opel :P
Na dialy mam diesla, lepszy niż benzyna bo jeżeli chodzi o silnik to tylko wymieniasz olej i filtry, a w benzynach zawsze coś.
  • Odpowiedz
  • 0
@ZlodziejBilonownic: to już się nauczyłem, miałem dwa, i ten jeden jeszcze jeździ, ale za 3 lata coś trzeba będzie z nim zrobić bo skończy się ważność butli, skończy się rozrząd, skończą się opony zimowe.
Więc wrzucać z 1500-2000zł we wtedy już 27 letni samochód (teraz 24) który już teraz rdzewieje i pali dużo oleju to tak średnio bym powiedział.

a silnika nie zrobie, bo kto się podejmie remontu? nikt w zasadzie
  • Odpowiedz