Wpis z mikrobloga

Uszkodziłam w kontakcie z bramą nowe auto ze stycznia 2024 roku (renault). 2 lekkie wgniecenia, powierzchowna rysa lakieru oraz uszkodzona plastikowa nakładka błotnika tylnego. Szkody oceniam na 1000 zł, max 1500 zł. Samochód w leasingu, pełne ac. Czy warto jest zgłaszać uszkodzenia do ac teraz czy może poczekać do stycznia po wykupieniu drugiej raty? Mam obowiązek wykupienia ac, ale nie kontroluję tej ceny, czy jest ryzyko dużego wzrostu składki ac po szkodzie?
Po 2 latach chcę oddać samochód i wziąc kolejny w leasing. Czy szkoda w obecnym aucie będzie rzutowała na koszt ac w przypadku kolejnego samochodu?
#leasing #motoryzacja #samochody #ubezpieczenia
  • 9
  • Odpowiedz
Szkody oceniam na 1000 zł, max 1500 zł.


@inga: Miałem kiedyś uszkodzenia w podobnym miejscu (obcierka) i oceniałem, że naprawa to może 2k max. Przy wycenie okazało się, że 8k, a od tamtego czasu inflacja poszła gargantuicznie do góry. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@inga: Na pewno pomnóż koszt naprawy razy 3 lub 4 i nie naprawisz tego bez zgody/wiedzy właściciela. Szkoda będzie rzutować na następne ubezpieczenia, przy oddawaniu auta i tak to wyjdzie.
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@buntowniczaczupakabra Orientowałam się już w salonie w moim mieście (nieautoryzowanym) - wgniotki 300 zł jedna, zarysowanie 200. Plastik mogę sama zamówić na allegro za 200 zł i zamontować.
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@Russ3l Auta nie będę oddawała w salonie, zamierzam sprzedać osobie w rodzinie. Ale kolejne auto w leasing będę brała też prawdopodobnie w renault i na leasing (o ile nadal będą mieli najkorzystniejszy % :P ).
I ciekawi mnie, czy jak zgłoszę szkodę do naprawy z ac w obecnym aucie to czy zapłacę dużo droższe ac przy kolejnym zakupie. Czy strata zniżek ac dziala tak jak przy oc?
  • Odpowiedz
@inga zanim będziesz decydować gdzie dasz auto do naprawy poczytaj umowę leasingu, nie jesteś właścicielem pojazdu i to leasing musi wyrazić zgodę na każdą naprawę.
  • Odpowiedz
Szkody oceniam na 1000 zł, max 1500 zł.


@inga: mhm.

W byle warsztacie (o ile w ogóle się podejmą) ze 3 razy tyle, w ASO 5-10x.
  • Odpowiedz
@inga: Miałem kiedyś szkodę w leasingu operacyjnym, której nie naprawiałem. Wykupiłem to auto po okresie finansowania i potem z takim uszkodzeniem sprzedałem. Nikt się o to nie czepiał, przy serwisach też mieli to w dupie.
  • Odpowiedz
@inga: Podjedź może do jakiegoś studia detailingowego i spytaj, czy tego wgniecenia nie da się wyciągnąć, a rysy spolerować. Tylko że wycena raczej będzie powyżej 1k, a o tyle to chyba ci nie wzrośnie rata AC nawet jak naprawisz to z polisy to ile będzie zwyżki z 10%? Jak masz ochronę to może nawet żadnej.
  • Odpowiedz