Wpis z mikrobloga

✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Hejka. Nie mam konta, więc to jedyny sposób, w jaki mogę zadać pytanie.

Otóż jeśli prywatny sprzedawca nie odebrał zwrotu przesyłki z przedmiotem (poprzez system OLX), a paczka wróciła do mnie, to czy wciąż jest on właścicielem towaru, czy jednak własność przechodzi na mnie? Dodam, że od OLX dowiedziałem się, że nie pośredniczą w dalszych losach przesyłki i kwestia dogadania się jest sprawą indywidualną.

Historia w skrócie:
1. Oszukano mnie, sprzedając wadliwy towar przy zapewnieniu, że jest w 100% sprawny. Sprzedawca dodatkowo zarzekał się, że pomoże w razie wszelkich problemów. Kłamał.
2. Po zgłoszeniu problemu bezpośrednio sprzedawcy, ten stał się lekceważący, zarówno wobec samego problemu jak i mojego czasu, a kiedy przedstawiłem dobitne dowody potwierdzające wadę, kontakt z jego strony się urwał.
3. Nie widząc opcji dogadania się, zgłosiłem sprawę do OLX, gdzie przedstawiłem wszelkie dowody. Uznano zasadność mojego zgłoszenia i poinstruowano, że zwrot pieniędzy otrzymam, gdy sprzedawca odbierze przesyłkę ze zwrotem.
4. Sprzedawca nie odebrał przesyłki, więc ta trafiła ponownie do mnie. Po kilku kolejnych dniach otrzymałem zwrot pieniędzy od OLX. (Uff...)
5. Po tygodniu milczenia, uznałem, że kontakt się urwał, wziąłem się więc za samodzielna naprawę usterki - udało się połowicznie.
6. Delikwent odezwał się po dwóch tygodniach milczenia, chcąc bym wysłał mu przedmiot.

Pytanie - co teraz?

Szczerze? Nie cierpię takich osobników, którzy próbują złapać naiwniaka. Szczęście w nieszczęściu, że miałem pakiet ochronny, bo kasy już bym na oczy nie zobaczył, zostałbym z trefnym przedmiotem, a hiena cieszyłaby się moimi pieniędzmi. Gdyby to była porządna osoba, to uwierzcie, że odesłałbym ten przedmiot jeszcze dzisiaj, ale mam już dosyć bycia ugodowym w stosunku do cholernych cwaniaków. Pomijając nawet już kwestie własności tego przedmiotu, chciałbym, by krętacz po prostu dostał lekcje na przyszłość.

Proszę o ewentualne rady i z góry dziękuję ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#olx #oszustwo #prawo #januszebiznesu #kiciochpyta #prawokonsumenckie



· Akcje: Odpowiedz anonimowo · Więcej szczegółów
· Zaakceptował: digitallord
· Autor wpisu pozostał anonimowy dzięki Mirko Anonim

  • 7
  • Odpowiedz
via mirko.proBOT
  • 0
✨️ Autor wpisu (OP): @DaaN995 Dla mnie w ogóle absurdem jest to, że sprzedawca może nie odebrać przesyłki, a potem jestem ponownie zmuszony marnować swój czas na pakunek i odsyłkę. Powinno być tak, że po takim incydencie, gagatek musi wybrać się osobiście po przedmiot do kupującego przed upływem konkretnego terminu, inaczej traci towar.

Ostatnim razem musiałem odesłać towar w ciągu 2 dni, inaczej moje pieniądze, by przepadły. #!$%@?łem z gorączką w
  • Odpowiedz
via mirko.proBOT
  • 0
✨️ Autor wpisu (OP): @programista15cm W jaki sposób oblicza się wysokość opłaty? Słyszałem, że można też naliczać za magazynowanie, ale również się nie orientuje w tym.

Ogólnie wydaje mi się, że prawo jest nieco pogmatwane w tych sytuacjach. Chciałem początkowo zrobić temat na forum prawnym, ale zablokowali możliwość rejestracji.



·
  • Odpowiedz