Wpis z mikrobloga

Zgubiłem korek zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego. Prawdopodobnie podczas ostatniego zaglądania pod maskę nie dokręciłem, albo wręcz zostawiłem obok i beztrosko zamknąłem maskę.
Pytanie - jak ważne jest aby ten korek tam był? Czy mogę na razie zamknąć jakkolwiek, byleby płyn nie rozchlapał się wybojach, i na luzie zamówić sobie z dostawą za dwa/trzy dni? Czy ekstremalnie ważne jest, aby był korek z tą 'termoregulacją'?
Traktujcie mnie jak debila w odpowiedziach. Kompletnie się na tym nie znam.

Seat Ibiza III

#mechanikasamochodowa
  • 9
  • Odpowiedz
@Citizen_Kane owiń sobie szmatką i zabezpiecz trytka.
Korek zamów, musi być ponieważ przy braku ciśnienia w układzie będzie się tworzyć kawitacja co jest degradująca dla tulei cylindrowych itp
  • Odpowiedz
@Citizen_Kane: Zaglądaj często czy masz plyn. Bo szczególnie przy jeździe po mieście układ pracuje na granicy zagotowania bez ciśnienie w układzie i będzie ci płyn wywalać górą. Chyba że masz walnięty termostat i wskazówka temperatury nie wstaje do połowy skali to wtedy małe szanse na wygotowanie.
  • Odpowiedz