Wpis z mikrobloga

Siema ! Od pewnego czasu rozglądam się żeby kupić sobie nowego gravela bo dotyczhczasowy rower już trochę nie daje rady i się zaczyna sypać (podstawowy KROSS evado 2.0 6 letni).
I chciałbym sprawdzić rower z trochę wyższej półki tak do 5,5k-6k np. Myślałem o canondale topstone 3 ale jeszcze myślę czy nie spróbować gravel Specialized Diverge E5 2022. Także co byście polecili czy jednak inne zestawy czy któryś z tych dwóch to dobry wybór ?
#rower
  • 13
  • Odpowiedz
@boleczek09: Mam Diverge z 2021, świetny rower, żadnych zastrzeżeń nie mam,
Kolega serwisant ma Topstona też sobie chwali.
Ważne żeby miał sztywne osie i napęd grx że sprzęgłem.
Kwestia co ci się bardziej podoba, bo wtedy chęć do jazdy większa.
  • Odpowiedz
@boleczek09: wiem że to zabrzmi jak 'dołóż 10k', ale poszukaj czegokolwiek z hamplami hydraulicznymi. One nie występują przy najniższych grupach szosowych (a co za tym idzie - gravelowych też), więc dużo się poprawi w temacie obsługi.
Na naklejkę na ramie dopiero później patrz, wybierz coś co się najbardziej podoba z jakiejś puli rowerów z hydrauliką.
  • Odpowiedz
@Idaho59: sprzęgło jest przereklamowane, największa robotę robotę robi zębatka narrow-wide (jeżeli chodzi o spadanie łańcucha), ja jeżdżę w swoim GRX na otwartym sprzęgle bo biegi łatwiej wchodzą (zwłaszcza pod obciążeniem) a łańcuch i tak nie trzepie o tylny trójkąt, sprzęgło się przydaje w MTB i to raczej od takiego enduro MTB.
T1001 - @Idaho59: sprzęgło jest przereklamowane, największa robotę robotę robi zębatk...
  • Odpowiedz
@boleczek09: kolego patrzysz na marki które za 8k PLN dają ci mechaniczne hamulce i prestizową naklejkę na ramę. Podpowiadam że rowery na znienawidzoną literę "K" (tak jest ich parę) mają w tej cenie carbonowe ramy, pełne grupy GRX i hamulce które hamują.
  • Odpowiedz
@boleczek09: teraz to mnie spalą ale co tam, spałem w Pile piłem w Spale xd, Kellys soot, Kross esker, i jeszcze dolej oliwy, najlepiej z "centrum rowerowe" bo tam biorą (w pewnym stopniu) na siebie gwarancję i rowery są lepiej złożone (przesmarowane piasty, support, "ustawione" hamowanie)
  • Odpowiedz
@T1001: @boleczek09 uważaj na napędy typowo gravelowe 1x - to niekoniecznie będzie pasować jak będziesz jeździł głównie po asfalcie. Tutaj niestety nie ma dobrego ani złego wyboru - to kwestia preferencji.
Ja na początku zachłysnąłem się 1x11, ale później mi zaczęło brakować szybkości na zjazdach typowo szosowych. Na szczęście tym rowerem jeżdżę tylko parę razy w roku i teraz mam napęd 1x11 z 44t z przodu i kasetą 9-34. A
  • Odpowiedz
@dymel no właśnie widzę że tutaj wiele debat czy 1x czy 2x. W moim przypadku głównie jazdy po płaskim ewentualnie delikatne podjazdy no i 99% to asfaltowe ścieżki/drogi
  • Odpowiedz
@kolak68 @dymel myślę jednak najlepiej o tym żeby właśnie wziąć Krossa eskera 6.0 już na GRX i właśnie raczej z dwoma blatami ewentualnie 1x12. Jeszcze co myślicie o oponkach jakieś doświadczenia macie ? Tutaj nadal trzymam się ze 90% to asfaltowe drogi/sciezki
  • Odpowiedz