Wpis z mikrobloga

#!$%@?ąc już od tej pisowskiej chołoty, która wywaliła jedynie pieniądze na marketing CPK to jakie są argumenty przeciwko? Dlaczego nie powinniśmy mieć potężnego lotniska i linii kolejowych, skoro praktycznie rzecz biorąc jesteśmy w środku Europy? Rozumiem, że to troche zajmie, ale kiedyś bysmy w końcu mieli lotnisko z prawdziwego zdarzenia, nawet jak by to trzeba było zaprojektować od nowa. Argument pieniężny mnie jakoś nie przekonuje skoro nasz rząd lekką ręką jest w stanie wywalić pieniądze na sztuczne pompowanie cen mieszkań, sorry "kredytów zero procent", czy tam podwyższanie socjalu dla bombelków, który i tak nie ma wpływu na demografie.
Wiem, że pewnie o wszystkim nie wiemy, ale takie smaczki jak chociażby radość prezesa Ryanaira to chyba mówią jasno o tym, że ban CPK to nie była do końca dobra decyzja.


#cpk #polityka #polska
  • 10
  • Odpowiedz
@chlopak_twojej_matki: Osobiście mam ambiwalentne odczucia co do CPK. Widzę zarówno dlaczego tak jak i dlaczego nie. Patrząc czystko z egoistycznego punktu widzenia mieszkańca prowincji to latam głównie z pobliskich lotnisk regionalnych i CPK postrzegam jako zagrożenie dla portów regionalnych.
  • Odpowiedz
CPK postrzegam jako zagrożenie dla portów regionalnych


@maniac777: to sa zupełnie innego typu loty, z żadnego z portów regionalnych nie dolecisz do Pekinu czy innego Los Angeles. Z kolei CPK nie jest po to, żeby ludzie latali z niego na Majorkę Ryanairem (chociaż też pewnie będzie można ale nie tanimi liniami). Obecnie jak chcesz polecieć np do Singapuru czy Johannesburga to musisz się przesiadać w którymś z hubów na zachodzie Europy.
  • Odpowiedz
@chlopak_twojej_matki: Fakt, latam głównie po europie i okolicach.

to sa zupełnie innego typu loty, z żadnego z portów regionalnych nie dolecisz do Pekinu czy innego Los Angeles.


@sciana: Ale do tych destynacji dolecisz z Okęcia które już istnieje.

Obecnie jak chcesz polecieć np do Singapuru czy Johannesburga


@sciana: Ale przecież nic nie stoi na przeszkodzie by otworzyć taką trasę z Okęcia. Powód jest najprawdopodobniej taki, że po prostu nie
  • Odpowiedz
@maniac777: No właśnie stoi, bo Okęcie osiągnęło limit dozwolonych lotów i nie może obsługiwać więcej połączeń. Już dziś wybierając odległe destynacje w większość przypadków musisz się przesiadać na zachodzie, bo bezpośrednich połączeń z Polski po prostu nie ma. Biorąc pod uwagę prognozy wzrostowe w przyszłych latach, które w latach poprzednich się sprawdzały, a nawet były niedoszacowane, CPK powinno istnieć już dzisiaj. Nie mówiąc już o kontekście militarnym etc.
  • Odpowiedz
@maniac777: tylko problem z lotniskami regionalnymi jest taki, że one żeby ktokolwiek z nich latał to płacą tanim liniom lotniczym. Choćby chyba tydzień temu Lubuskie wyrzuciło miliony na "promocję regionu", którą jest to, że ryanair czy inne podobne robi loty do Egiptu. Tak, lot z Polski do Egiptu ma w jakiś dziwny sposób promować region w Polsce...
  • Odpowiedz
@r4x4: Nie zdziwiłbym się gdyby się okazało że taki Lublin dopłaca do interesu, ale śmiem twierdzić że taki Rzeszów, Kraków, Katowice nie muszą tego robić i tego nie robią. Co nie zmienia faktu że nawet taki Lublin ma potencjał na rozwój. @sciana

@ProfesorResor No własnie nie do końca. Sortowni bagażu teraz brakuje by zwiększyć przepustowość lotniska. Można też premiować cennikami większe samoloty. Do tego jest jeszcze Modlin w pobliżu dla którego
  • Odpowiedz