Wpis z mikrobloga

@Megasuper: Dlatego nasza firma wykupuje z leasingu diesle 1.6 i benzyny 1.5 a benzynki 1.0 oddajemy w #!$%@? bo za dużo na olej się wydaje.

Dlatego golfy 1.6 MPI są dużo droższe od 1.4 TSI.
  • Odpowiedz
@Megasuper: Ile tych generacji TSI potrzebowali, by w końcu dojść do takiego przebiegu, jaki robił 20 letni silnik (powiedzmy 1.6 MPI) bez większego kaszlnięcia?

Bo jak chcesz kupić VAGa teraz to musisz czytać, czy to wersja taka, sraka, po poprawkach, na łańcuchu, z suchym paskiem, z mokrym paskiem, z turbo bez sprężarki, sranie w banie. Wychodzi na to, że w miarę "okej" jest może jedna seria produkowania od sierpnia do października
  • Odpowiedz
@Iskaryota: nawet te "poprawione" 1.4 TSI biorą olej jak ktoś ma ciężką nogę.

Ogólnie cały koncern VAG dobrze wiedział co jest grane jeszcze zanim wypuścili te silniki bo w instrukcji jest, że pobór oleju 1l/1000km to norma. Tym samym zabezpieczyli się przed naprawą gwarancyjną jak ktoś zatarł silnik i nie musieli robić akcji serwisowej która naraziła by koncern na spore straty.
  • Odpowiedz
przecież te benzynki 1.0 nie biorą żadnego oleju xD


@Megasuper: wcale xD. Jak wsiadałem do służbowych rapidów w dieslu to sprawdzałem tylko czy jest płyn do spryskiwaczy bo trzeba było zdać pustą bańkę żeby dostać pełną. Jak wsiadałem do benzynki to sprawdzałem czy jest płyn do spryskiwaczy i olej bo ten mogłem kupić na kartę floty tylko przy tankowaniu.

a od kiedy 1.6 MPI nie bierze oleju?


@PiotrFr: ja mam
  • Odpowiedz
@Tortcebulowy: #!$%@? litr na 1000 km. To dużo nie oszukujmy się. 20 litrów czyli przepalałbym 4 bańki piątki przy moich przelotach. To nawet Civic z 97 tyle nie brał a Honda była pośmiewiskiem w tym temacie przez wiele lat. Mam astrę K to od wymiany do wymiany (co 10-12 tkm) na bagnecie ubędzie może milimetr-dwa poziomu. Śmiechy śmiechami ale Opel zabezpieczył się w ten sam sposób przed parującymi lampami bo to
  • Odpowiedz
@aarahon:

ja mam prosty wyznacznik czy silnik bierze olej czy nie. Jeśli od wymiany do wymiany oleju jego poziom zawiera się między Max i Min to nie bierze oleju


Wiem jak się sprawdza czy bierze olej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Chodzi o to, że 1.6 MPI jest znany z tego że często bierze olej.
Zresztą w nowszych sam fakt poziomu oleju nie oznacza, że go nie bierze.
  • Odpowiedz
@Iskaryota i piszesz o 1.6 mpi który przy przebiegu 200 kkm wciągał olej na równi z benzyną. W passacie moja moja mama miała 2 silniki jeden oryginał z 99 roku, drugi już nowszy bo podobno mniej oleju brał, #!$%@? prawda.

Obecne 1.0 i 1.5 od vaga to silniki idealne, praktycznie bez wad i bezobsługowe przez 200-250 tys km.
openordie - @Iskaryota i piszesz o 1.6 mpi który przy przebiegu 200 kkm wciągał olej ...

źródło: 1000012066

Pobierz
  • Odpowiedz
@Iskaryota lol tu Cię zaskoczę bo mam już drugi samochód z 1,5 tsi i śmiga aż miło (poprzednim zrobiłem 120k, tym już 65). Olej bierze, tak jak zapisane w instrukcji. Gdzieś czytałem, że to kwestia luźniejszego spasowania, żeby silnik nie miał takich przeciążeń/tarć i dlatego udało się osiągnąć taką żywotność.
  • Odpowiedz
@Purple: No łał, zrobiłeś 120k km w aucie i się cieszysz, że jeszcze jeździ xD.

dlatego udało się osiągnąć taką żywotność.


@Purple: Nie chodziło o żywotność, a obniżenie spalania, by zmieścić się w normach emisji.

i piszesz o 1.6 mpi który przy przebiegu 200 kkm wciągał olej na równi z benzyną.


@open_or_die: Brał, nie brał, jechał dalej spokojnie do 300-400kkm. Ja piszę o usterkach wykluczających dalszą jazdę jak zerwanie
  • Odpowiedz
@Iskaryota co z tego że te auta z takim przebiegiem są jak normalny człowiek nie będzie w stanie nimi jeździć przez pobór oleju?
Jeszcze niektóre wersję miały egr który robił prawdziwy rozpierdziel w tym silniku jak sadzy się mazwieralo.
Jeszcze sprawdź przebiegi w legandarnym 1.4 tsi, na aukcjach nie brakuje takich z przebiegiem 300kkm mimo że one przed pierwszą setką mogły mieć wymieniony silnik.

no i nie wiem dlaczego się przyczepiłeś vagowskich
  • Odpowiedz