Aktywne Wpisy
wieszjo +21
#!$%@? Leverkusen, kupon mi nie wejdzie... OCZYWIŚCIE MUSZĄ PRZEGRAĆ PIERWSZY RAZ OD 60 MECZY AKURAT JAK JA POSTAWIŁEM ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Dajcie zdj wykopki co wy aktualnie robicie.
#famemma
Dajcie zdj wykopki co wy aktualnie robicie.
#famemma
tempyluj +17
To, że ceny rosną w wojewódzkich to jestem w stanie zrozumieć, ale to, że w powiatowych które się wyludniają ceny dochodzą do 8k za metr to nie jestem w stanie pojąć, mimo nasrania pato kurnikow deweloperskich (które nota bene wiszą już od 2 lat)
Zaraz będzie taniej o ile już nie jest postawić 100m dom niż kupić 50m mieszkanie w bloku z wielkiej płyty w mieście 30k mieszkańców w którym mediana zarobków
Zaraz będzie taniej o ile już nie jest postawić 100m dom niż kupić 50m mieszkanie w bloku z wielkiej płyty w mieście 30k mieszkańców w którym mediana zarobków
Padły podczas rozmowy liczby dotyczące dwóch lotnisk niemieckich Frankfurt i Lipsk. Pierwszy jest hubem Lufthansy, ogromnej linii lotniczej, w Lipsku swój hub ma DHL. Ciężko mi uwierzyć, że Niemcy przeniosą część swoich interesów do CPK.
Panowie zarzekali się, że nie spowoduje to osłabienia lotnisk regionalnych, bo przecież można sobie dolecieć z nich do CPK i się przesiąść. Jeden z ekspertów nawet przyznał, że lata do Warszawy co tydzień. No ok, latam w ciągu roku kilka razy na wakacje i nie piszę tego, żeby się pochwalić, że mam na to kasę, tylko właśnie mogę sobie na to pozwolić bo staram się wydawać racjonalnie pieniądze i z tego powodu nie wybieram LOTu ( ͡° ͜ʖ ͡°) Gdybym chciał teraz polecieć z Wrocławia do Warszawy to jest to koszt 450zł na osobę. Za to można spokojnie polecieć do wielu ciekawych miejsc w Europie. Są oczywiście osoby, które z takich połączeń korzystają, ale wydaje mi się, że większość polaków wybierze 2h dłuższą podróz pociągiem czy autem do CPK, a w kieszeni zostanie im kilkaset złotych. Dlatego nie uważam, że zwiększy to ruch na regionalnych przez lecących do portu centralnego, a obawiam się, że zmniejszy się na nich liczba połączeń do innych miast.
Kolejna sprawa nad którą się zastanawiam (może całkowicie niesłusznie) to mamy raporty dotyczące zwiększania liczby pasażerów, no i wydaje się to całkowicie logiczne, patrząc jak ten ruch stale rośnie, ale jednocześnie mamy huczne zapowiedzi UE o redukcji CO2, ostatnimi dniami o 90% redukcji do 2040. To jakoś się trochę nie spina i oba te założenia się wykluczają.
A największa moja obawa to to, że to inwestycja publiczna ( ͡° ͜ʖ ͡°) Podczas debaty padły liczby ile to będzie kosztować, ale za to jakie będą przychody z inwestycji. Brzmi super, ale się obawiam, że jak przyjdzie ten dzień planowanego oddania lotniska to się okaże, że 150mld poszło, lotnisko w połowie niegotowe, pas startowy za wąski i wyklucza obsługę dużej częsci maszyn, bo wykonawca dostał złe wytyczne. Odpowiedzialnych się nie znajdzie bo między zleceniodawcą a wykonawcą będzie łańcuszek szwagrów i kuzynów, a z lotniska będzie latać jakaś awionetka raz dziennie, za to będzie w pełni obsadzona rada nadzorcza. Nie mówię, że jest to powód, żeby nic nie robic i nie budować, ale byłbym za, żeby przyjrzeć się dokładnie zaplanowanemu budżetowi, zwłaszcza że pisowcy mieli na tym łapę przez 8 lat.
#kanalsportowy #polityka
@Patyk_: loty lowcostowe na wakacje do Barcelony, Rzymu itd nadal będą z lotnisk regionalnych tak jak jest teraz, tu chodzi o loty międzykontynentalne do NY, Pekinu, Singapuru, Rio, Bombaju itd, one są konieczne dla rozwoju biznesu i nauki ale takich połaczeń nie wygeneruje popyt jaki jest w regionach, nawet
Napisze że byłem średnio przekonany do budowy, ale po wysłuchaniu filmiku niżej, dziś jestem za
https://youtu.be/-XgiG7ldjaI?si=o0y2xhDwdjFbZ1V3
@Patyk_: te prognozy wzrostu pasażerów uwzględniają redukcje emisji co2 w ramach zielonego ładu i